Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter
generic-cover2

Få et bedre kendskab til ledelse, samskabelse og innovation

Annemette Digmann Foredrag

Annemette Digmann

Hverdagsforsker, innovatør og forfatter.

Forespørg nemt på pris og dato

4.75 ud af 5 stjerner

"Hun var meget nede på jorden og til at forstå. Meget relevant og aktuel."

Liselotte Sylvester - Sydvestjysk Sygehus Se alle referencer

Et foredrag med Annemette Digmann giver jer:

  • Et skræddersyet foredrag til jer og jeres virksomhed
  • Spændende pointer om de udfordringer som offentlige ansatte oplever i hverdagen
  • Forskningsbasseret viden om innovation, ledelse og samskabelse, leveret på en forståelig måde i øjenhøjde
Uforpligtende forespørgsel på Annemette Digmann

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
About icon

Om Annemette

Lecture icon

Foredrag

References icon

Referencer

Books icon

Bøger

Forespørg nemt på pris og dato

I sine tankevækkende foredrag tager Annemette afsæt i sine studier af menneskers adfærd i deres sædvanlige omgivelser og beskæftiger sig blandt andet med ledelse, samskabelse og innovation. 

Et foredrag med Annemette Digmann giver jer:

  • Et skræddersyet foredrag til jer og jeres virksomhed
  • Spændende pointer om de udfordringer som offentlige ansatte oplever i hverdagen
  • Forskningsbasseret viden om innovation, ledelse og samskabelse, leveret på en forståelig måde i øjenhøjde

Få forskningsbasseret viden om innovation, ledelse og samskabelse

Annemette Digmann er følge- og aktionsforsker. Hun studerer dét der foregår i organisationer og mellem mennesker. Hun betegner sig selv som hverdagslivsforsker, idet hun tager fat i nogle af de forhold, som offentlige ledere og medarbejdere oplever er vanskelige.

Et eksempel kunne være, at mange ledere lader de daglige driftsopgaver få forrang over den strategiske ledelse. Når Annemette fortæller dem hvad der sker i deres organisation, når de håndterer opgaverne frem for at organisere arbejdet, så fortæller lederne, at de belastes af de mange daglige akutopgaver, der kommer forbi. Det er problemstillinger som disse, som Annemette undersøger og kommer med svar på.

Når Annemette holder et spejl op foran de offentlige ledere, og de pludselig kan genkende en flig af egne handlemønstre, så er der mulighed for at ændre adfærd fra offer til aktør. Det er blandt andet der, hvor Annemette gerne vil rykke sine deltagere.

Book Annemette Digmann til jeres næste event, og oplev netop dette.

Se foredrag med Annemette Digmann
Annemette Digmann foredrag

Annemette kan tale om mange forskellige emner og vinkle sit indhold på mange måder.

Det kunne blandt andet være:

  • Samskabelse – hvordan ord bliver til virkelighed
  • Ledelse på tværs – nødvendigt og udfordrende
  • Ledelse er ikke kun for sjov
  • Innovation i teori og praksis
  • Hverdagsinnovation – hvordan kommer man fra alle de fine ord til fornyelse i praksis?
  • Kunsten at implementere forandringer med succes
  • Hurtigere, bedre og billigere er mantraet for den offentlige sektor. Hvilken ledelseskraft kræver det?
  • Innovation af politiske processer

Referencer

Hun var meget nede på jorden og til at forstå. Meget relevant og aktuel.

Liselotte Sylvester

Sydvestjysk Sygehus

Ledelse med vilje

Hvilke udfordringer står lederne med? Hvilke overvejelser gør de sig om deres rolle. Hvorfra henter de inspiration og kraft til at løfte opgaven? Hvad er svært, og hvad er nemt? Men bogens formål er ikke blot at beskrive, hvordan det er fat med ledelse ude i organisationerne. På baggrund af de erkendelser, som lederne fremkommer med, opstiller Annemette Digmann nogle klare retningslinjer og pejlemærker for den offentlige leder, der tør tage ansvaret på sig og – med vilje – optræde som leder. For det er viljen der er central. Ledelse – og slet ikke offentlig ledelse – kommer af sig selv, den dag nogen udpeger en til leder. At påtage sig lederskab er bevidst at gå ind i en helt ny rolle med hele sin person og alle sine kompetencer. Annemette Digmann holder i Ledelse med vilje en tankevækkende spejl op for den offentlige leders ansigt og stiller provokerende spørgsmål til den enkeltes ledelsesudøvelse og – vilkår.

Kilde: Forlagsbeskrivelse

Kan ledere krydse grænser - kan medarbejdere

En række erfaringer fra et netop gennemført følgeforskningsprojekt peger på, at den kompleksitet, som ofte åbenbarer sig demonstrativt og generende fra et ledelsesperspektiv, ser ud til at forsvinde, når den kommer i hænderne på praktikerne: “Giv os opgaven, så skal vi nok finde veje at følge”, lyder det fra et medarbejderperspektiv. Med det udsagn som afsæt går artiklen på jagt efter ledelsesformer, som kan understøtte det behov for frisættelse, som gemmer sig bag udsagnet. Selv har vi et par bud, men det mest radikale og overraskende har vi fundet hos en lovende belgisk praktiker, som argumenterer for, at fremtidens organisationer har masser af ledelse – men ingen ledere!

Kilde: Forlagsbeskrivelse

Hospitalsledelse - organisatorisk fænomen og faglig disciplin

Hospitalsledelse er en grundbog til alle ledere i sygehusvæsenet. Bogen dækker, hvad en driftsleder i hospitalsvæsenet bør vide om ledelse. Både det store samfundsmæssige billede som hospitalerne indgår i, ledelse i og på tværs af hospitalet samt de personlige aspekter af at lede i en overvejende offentlig virksomhed. Bogen er en opdateret og udvidet udgave af Hospitalsledelse (2008). Bogens første del giver bl.a. et overblik over udfordringerne og vilkårene for ledelse i hospitalsvæsenet. Mens anden del af bogen gennemgår en række aspekter af at lede i et sundhedssystem. Bogen er en udgivelse i serien Gyldendal Public, der henvender sig til ledere og medarbejdere i det offentlige.

Kilde: Forlagsbeskrivelse

Innovation finder sted når grænser krydses

I løbet af de seneste år er det blevet tydeligt, at mange borgere falder ned i de mellemrum, der findes mellem fag, afdelinger og sektorer. Det betyder, at det er blevet nødvendigt for ledere og medarbejdere at kunne arbejde horisontalt for at krydse de grænser, der er blevet skabt af en stadig større grad af specialisering, hvor den ene afdeling eller sektor ikke ved, hvad den anden gør.
I artiklens første del beskrives først de vanskeligheder, der kan opstå, når man begynder at arbejde på tværs af systemer, og hvordan vanskelighederne kan overvindes. I anden del beskrives et andet grænsekryds. Nemlig dét, der opstår, når eksempelvis kommuner
sætter sig for at inddrage borgerne i udviklingen af nye tilbud. Samskabelse er en af de nye overskrifter i mange kommunale strategier. Heller ikke denne øvelse er ligetil og i denne del af artiklen beskriver jeg de udfordringer, både borgere og kommuner møder, når de forsøger at samarbejde ligeværdigt om at udvikle nye løsninger. Jeg inddrager et eksempel, hvor initiativet til samskabelse kommer fra borgerne, da der i denne case er megen læring at hente.

Kilde: Forlagsbeskrivelse

Fusioner i det offentlige

En praktisk orienteret bog om hvad fusioner er, hvilke muligheder der ligger i dem, og hvilke ledelsesudfordringer de medfører for offentlige ledere.

Kilde: Forlagsbeskrivelse

Vi er på vej - offentlig innovation 2.0

Velfærdssamfundet står over for store udfordringer. Derfor har såvel regeringen som regioner og kommuner med fornyet kraft sat innovation på dagsordenen. I denne bog inviteres læseren med ind i nogle af de innovationsprocesser, der foregår i Danmark.
Vi følger udviklingen fra de første famlende skridt, til vi når frem til en offentlig innovation 2.0. Vi ser, hvordan hverdagsinnovation i en organisation kan vokse og vise sig effektiv. Og i den proces spiller især mellemlederen en vigtig rolle. Forfatterne giver også gode råd om, hvordan de offentlige topledelser kan arbejde med innovationsprocesser, lige som de også sætter fokus på medarbejdernes rolle.
Det er svært at komme fra de mange pæne ord om nytænkning til konkrete handlinger på velfærdsområderne – men det kan lykkes!

Kilde: Forlagsbeskrivelse

På tværs - grænsekrydsende ledelse og samarbejde

Samarbejde på tværs af det offentlige er svært. Bogen giver ledere og medarbejdere i det offentlige viden, baggrund, gode eksempler og metoder til at arbejde på tværs – også sammen med borgerne.

Kilde: Forlagsbeskrivelse

Uforpligtende forespørgsel på Annemette Digmann

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Eller ring til os på

Tlf: 35 11 21 31
Annemette Digmann
Annemette Digmann

4.75 ud af 5 stjerner

"Hun var meget nede på jorden og til at forstå. Meget relevant og aktuel."

Liselotte Sylvester - Sydvestjysk Sygehus Se alle referencer

Foredragsemner med Annemette Digmann