Henter Indhold ...

Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter
profile-cover-generic-02-blue

Meningsdannende foredragsholder deler ud af sin ledelsesfilosofi

Alfred Josefsen foredrag

Alfred Josefsen

Ledelsesrådgiver og foredragsholder - Foredrag om blandt andet forskellige ledsesformer, herunder værdiledelse.

Forespørg nemt på pris og dato

5 ud af 5 stjerner

"Alfred var helt fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han holdt et foredrag om kundeservice uden plancher og var meget inddragende. Hans humør smitter, og han er en meget gribende fortæller. Det har helt sikkert summet oppe i hovedet på alle bagefter, hvad god kundeservice og proaktive handlinger kan medføre."

Katharina - Statens IT Se alle referencer
Uforpligtende forespørgsel på Alfred Josefsen

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
About icon

Om Alfred

Lecture icon

Foredrag

References icon

Referencer

Forespørg nemt på pris og dato

I sine inspirerende foredrag sætter Alfred Josefsen skarpt fokus på ledelse. For Alfred handler ledelse om at bevare fokus på mennesker. Han ønsker kultur frem for struktur og værdier frem for regler. Emotionalitet frem for rationalitet og ikke mindst decentralisering frem for centralisering. Alt sammen kombineret med stærke økonomiske resultater. Alfred Josefsens ledelsesfilosofi har i en årrække udgjort en markant del af den danske debat om ledelse og udvikling af denne. 

Alfred Josefsen foredrag er konkrete og praktisk anvendelige. De baserer sig på egne erfaringer og tager afsæt i den konkrete virkelighed, som han oplever den. I sine foredrag fokuserer Alfred Josefsen på virkemidler som; at skabe liv, lyst, glæde, energi, begejstring, entusiasme, involvering, commitment, inspiration, engagement og alt det, som fører til et positivt mindset.

Cand.merc. Alfred Josefsen er bestyrelsesformand i UNICEF Danmark og en række private virksomheder. Derudover er han forfatter til bestsellerne, ”Kære Irma – It’s All About People!” og ”Min passion for ledelse”.

Efter en markant turn around og 13 år som særdeles succesfuld direktør for Irma A/S valgte Alfred Josefsen i foråret 2012 at etablere egen konsulentvirksomhed, for derved i endnu højere grad at kunne påvirke den danske ledelsesagenda. I 2003 modtog han prisen som årets leder og efterfølgende har Irma figureret helt i toppen på listen over Danmarks bedste arbejdspladser.

Værktøjerne i Alfred Josefsens ledelsesfilosofi tager afsæt i at skabe mening, bygge relationer, fremme ansvarligheden på samtlige niveauer, skabe tillid, fjerne uproduktive konflikter og magtkampe, opbygge venskaber og fællesskaber, udvikle passionen som en drivkraft og igennem et helt åbent kommunikationsmiljø skabe den tryghed, der får alle medarbejdere til at turde eksperimentere, prøve nyt og være innovative.

Se foredrag med Alfred Josefsen

    Alfred Josefsen foredrag

    ”Alfred-ledelse”

    • Alfreds passion for ledelse. I foredraget leverer Alfred Josefsen praktiske redskaber hvormed man kan gøre sin ledelsesstil værdibaseret, energiskabende, passionsopbyggende, inspirerende og meningsdannende.

    Alfred Josefsen foredrag

    Værdi- og tillidsledelse i praksis

    • I dette foredrag har Alfred Josefsen fokus på, hvordan man praktisk og konkret kan skabe ny sammenholdskraft på et ikke-magtbaseret grundlag. Værdiledelse skaber ansvarlighed og mindre behov for formel organisation.

    Alfred Josefsen foredrag

    Fremtidens ledelse

    • Et foredrag, der tager udgangspunkt i Alfred Josefsens bog, ”It´s All About People”. Fremtidens ledelse handler ifølge Alfred hovedsageligt om mennesker og hvordan man som leder kan nå frem til flere medarbejdere, som kan, tør og vil meget mere.

    Alfred Josefsen foredrag

    Turn Around-ledelse

    • Med udgangspunkt i Alfred Josefsens succesfulde turn around for dagligvarekæden Irma A/S sættes der i dette foredrag fokus på Turn Around-ledelse. Alfred lærer deltagerne at bevæge sig fra fra at have været svag og truet til at være stærk og succesfuld.

    Alfred Josefsen foredrag har en varighed på 45-60 min. Dertil kan med fordel lægges 15-30 minutters spørgetid.

Referencer

En meget levende og engageret præstation fra en erfaren leder. Alfred tryllebinder sit publikum.

Tina Raben Skaarup

Tandlægeforeningen

Alfred holdt et super relevant oplæg og deltog på bedste vis i paneldebatten efterfølgende. Derudover var han utrolig samarbejdsvillig forud for dagen.

Inger

Arbejdstilsynet, AC-organisationerne

Helt i top. Meget motiverende og ramte plet i forhold til det valgte emne.

Michael Kristiansen

Politiet

Alfred var helt fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han holdt et foredrag om kundeservice uden plancher og var meget inddragende. Hans humør smitter, og han er en meget gribende fortæller. Det har helt sikkert summet oppe i hovedet på alle bagefter, hvad god kundeservice og proaktive handlinger kan medføre.

Katharina

Statens IT

Super godt - tilfredse tilhørere.

Morten Galatius

KEA Kompetence

Alfred holdt et meget inspirerende oplæg for vores 1. linje ledere. De værdsætter særligt, at Alfred er meget konkret. Og så har det givet et boost til ledere i forhold til at finde ind til egen passion og det at stå frem/ville noget.

Anette Bach Levesen

VIA UC

Meget interessant og spændende indlæg. Ekstremt relevant i forhold til gartnernes situation. Alfred tog sig god tid til at besvare spørgsmål. Der var næsten for lidt tid i forhold til antallet af spørgsmål og svar. Jeg kunne godt lide at Alfred var meget ligefrem og formåede at provokere lidt uden at der var noget negativt i det.

Anne Fabricius

Dansk Gartneri
Uforpligtende forespørgsel på Alfred Josefsen

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Eller ring til os på

Tlf: 35 11 21 31

5 ud af 5 stjerner

"Alfred var helt fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han holdt et foredrag om kundeservice uden plancher og var meget inddragende. Hans humør smitter, og han er en meget gribende fortæller. Det har helt sikkert summet oppe i hovedet på alle bagefter, hvad god kundeservice og proaktive handlinger kan medføre."

Katharina - Statens IT Se alle referencer

Foredragsemner med Alfred Josefsen