Henter Indhold ...

John Harmsen

Foredragsholder, inspirator & komiker

Med John Harmsen får I en erfaren motivator, der med indsigt, masser af humor og grundig forberedelse, giver jer et vellykket arrangement. Oplev de inspirerende og underholdende foredrag om arbejdsglæde, kommunikation, kundeservice og salg. John Harmsen foredrag og kurserne er samtidig redskabsorienterede, så man efterfølgende kan implementere dem i organisationen. 

UFORPLIGTENDE FORESPØRGSEL

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpligtende

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Book nu på tlf: 35 11 21 31

John Harmsen har mange års erfaring med arbejdsglæde, trivsel, kundeservice og salg, samt med alle typer personalegrupper. Med utallige foredrag bag sig, formidler John sine budskaber på en lærerig og tankevækkende facon. Bliv underholdt, samtidig med at I får gode værktøjer i ét af John Harmsens forrygende foredrag, deltagerne husker længe efter.

Oven i sin NLP-coach uddannelse, studerer John Harmsen, hvad der sker i vores hjerner i forskellige arbejdsmæssige situationer. Med den store menneskelige og psykologiske indsigt giver han i sine foredrag deltagerne et fagligt, solidt og samtidig særdeles underholdende arrangement. Forberedelsen er grundig, da John altid tager en indledende snak med jer, hvorefter han tilpasser indholdet til jeres organisation. I får konkrete værktøjer til at arbejde videre med efterfølgende, og masser af gode grin undervejs. John Harmsen skildrer situationer, som I helt sikkert vil kunne genkende fra jeres egen hverdag.

Der gives “Tilfreds-eller-Gratis-Garanti” på John’s foredrag og kurser. Jeres investering er dermed sikret, og I kan nyde at alt spiller. John scorer altid højt i sine evalueringer, og det er ikke unormalt, at der afsluttes med stående applaus.

John Harmsen bliver ikke kun booket som foredragsholder, men også til afholdelse af kurser, og som komiker. John kan benyttes som åbning eller afslutning på jeres arrangement, eller som selve hovedtemaet. John Harmsen foredrag spænder vidt, og er således både blevet efterspurgt af virksomheder, dagsinstitutioner, kommuner, sygehuse, foreninger og oplysningsforbund.

    John Harmsen foredrag

    Verdens Bedste Kollega – Rendyrket arbejdsglæde og motivation

    • Hvordan bliver du Verdens Bedste Kollega? Og hvad er det egentlig? Er det kollegaen, der husker at anerkende andres indsats, og som altid spreder godt humør? Eller som tilbyder sin assistance når I er presset på tid eller ressourcer? Er det den, der kommer med kaffe til dig? Eller handler det mere om, hvor produktiv man er?
    • I dette underholdende foredrag, fyldt med værktøjer, sætter John Harmsen fokus på, hvad vi hver især kan gøre for at blive verdens bedste kollega. John sigter efter, at klæde deltagerne på til, selv at blive verdens bedste kolleger. Ganske enkelt. Og han gør det med masser af sjove historier og forrygende eksempler.
    • Den gode nyhed er, at vi alle kan træne vores evner som kollega. At være kollega, er noget vi bliver automatisk når vi møder på arbejde. At være en god og givende kollega, er til gengæld noget, som vi vedvarende skal øve os i at være. Vi skal ville det. Netop derfor taler John en del om   holdninger. Hvorfor   går   du   egentlig   på   arbejde?   Hvis   ikke   du   kan   lide   de uundgåelige forandringer, eller dine arbejdsopgaver, hvorfor så møde op? Efter et foredrag for nylig, skrev en deltager til John: “Du og dit foredrag mindede mig om, at jeg faktisk er ret glad for mit job.  Det  havde  jeg  helt  glemt  midt  i hverdagens  ræs.  1000  tak”. Alt  for  ofte  er  det dagsformen  der  afgør,  hvorvidt  vi  dræner  fællesskabet  – eller  bidrager  positivt  til  det.  Og ledelsen skal have fokus på, at medarbejderne får lysten til at være verdens bedste kolleger.
    • Nogle af de mest oplagte fordele en arbejdsplads nyder ved at have verdens bedste kolleger, er: Øget  arbejdsglæde,  mindset  der  gør  at  I  kommer  videre  oven  på  forandringer,  mindre sygefravær og stress, øget produktivitet og mere tilfredse kunder. Undersøgelser viser, at 1/3 af al sygefravær kan henføres til dårligt arbejdsmiljø, og at over 50% af al sygefravær skyldes arbejdsbetinget stress. Det skal vi gøre noget ved. Nu.
    • Foredraget henvender sig til alle i organisationen, og stemningen er særdeles munter. Der er fart på og skarpe holdninger. Deltagerne får på kærlig vis lov til at grine og måbe. Alt sammen med det formål, at skabe lysten til at være verdens bedste kolleger. John Harmsen tilpasser foredraget,  så  det  tager  udgangspunkt  i  jeres  unikke  situation  og  målgruppe.  I  får  mange konkrete anvisninger og værktøjer, som den enkelte deltager individuelt kan tage til sig.
    • Foredrag eller workshop? “Verdens Bedste Kollega” kan både afholdes som en workshop eller et foredrag, hvor I får masser af tips og øvelser til, hvordan I øger jeres arbejdsglæde. Glæd jer til et inspirerende og rigtig humoristisk oplæg med “Verdens Bedste Kollega” og John Harmsen.

    John Harmsen foredrag

    Verdens værste kollega. Skal vi have lov at være trælse på jobbet?

    • Dette er et foredrag, hvor I griner samtidig med, at I får serveret alle de dårlige vaner og adfærd, der kendetegner en virkelig træls kollega. Sådan dræber du en god idé og stritter imod forandringer.
    • Et humoristisk og tankevækkende foredrag om, hvordan vi effektivt skyder alle nye idéer ned, fjerner smilet fra evt. glade kolleger, smitter andre med tydelig demotiverende adfærd, kke bidrager konstruktivt på vores møder, når effektivt fokuserer på “hullerne i osten” i stedet for på selve “osten” og et foredrag, der kommer med gode argumenter for, hvorfor forandringer ikke er nødvendige, men decideret farlige for os.
    • Foredraget ser jeres arbejdsplads på en ny måde som en bus. I bussen sidder hele ledelsen og dine kolleger. Det er alle passagerne. Glæd jer til en forrygende bustur (jeres hverdag), hvor vi kigger på de 20 forskellige passager-typer I har i bussen. De er der alle sammen, selvom nogle af dem faktisk bare er med på en fribillet. Vi kigger bl.a. også på, om I har nogle stoppesteder på turen, om I kører mod et fast mål, eller om I bare kører i ring.
    • Dette foredrag vender logikken på hovedet. I stedet for at få at vide, hvad vi bør og kan gøre for at forbedre trivslen, får I her virkelig god inspiration til, hvordan I dræber arbejdsglæden, og stritter imod det nogle kalder uundgåelige og nødvendige forandringer. Der er en tydelig ironi i foredraget, og de fleste trælse kolleger vil tænke: ”Måske skulle jeg kigge lidt på min egen adfærd…”
    • Glæd jer til en sjov ”Bustur” med trælse kolleger og John Harmsen.

    John Harmsen foredrag

    Forstå mig ret – Klar og ærlig kommunikation

    • Kommunikation er en del af alles hverdag. De fleste af os er gode til at kommunikere. Men alligevel går det ofte galt, og det koster tid, penge og ærgrelser når det sker. Undersøgelser viser, at 33% af vores arbejdstid går med misforståelser: “Jamen, jeg troede at du vidste, at jeg mente…”. Samtidig efterlyser mange arbejdspladser en bedre og respektfuld omgangstone, kollegerne imellem. Det tager vi fat på her, hvis I ønsker det.
    • Kommunikation med tale, skrift og krop: I får stærke eksempler på, hvor let det er at misforstå hinanden både i tale, på skrift, i en mail og med vores kropssprog. Hvordan betoner du dine ord når du taler? Hvad er HOT, og hvad er NOT når vi sender en mail? Og hvad røber dit kropssprog egentlig om dig?
    • Foredraget tager udgangspunkt i 4 adfærdstyper. Vi kender dem enten fra jobbet, familien eller vennerne. De 4 typer findes på alle arbejdspladser. Derfor kan I med garanti også genkende jer selv blandt de 4 kollegatyper. Men hvordan lærer vi at forstå hinanden bedre og forstå, hvorfor vi hver især gør og siger som vi gør? Og hvordan bruger vi vores individuelle naturlige adfærds-styrker bedst?
    • De 4 kollega-typer kommer fra adfærdsanalyse-værktøjet DISC, der med mere end 2.500.000 årlige tests og personlige feedback-sessioner, er et af verdens mest anerkendte værktøjer på dette felt.
    • NLP: Vi henter værktøjer fra NLP-verdenen som hjælper jer med at “læse” hinanden bedre. Lær blandt andet hvad de 7 øjenbevægelser betyder, når I er i dialog med kolleger eller kunder.
    • Foredrag eller workshop? “Forstå mig ret” kan både afholdes som en workshop eller et foredrag, hvor I får masser af tips og øvelser til, hvordan I skaber en klar og god kommunikation. Glæd jer til et inspirerende og rigtig humoristisk oplæg med “Forstå mig ret” og John Harmsen.

    John Harmsen foredrag

    Lær at spotte og tackle stress

    • Med stress-foredraget og stress-kurset Lær at spotte og tackle stress får I vigtig viden om stress. Og I får værktøjer til, hvordan i forebygger. I kan afholde arrangementet både som et stress-foredrag og et stresskursus.
    • I foredraget kommer John Harmsen ind på følgende: Hvad er stress? Bliver ordet STRESS misbrugt? Stress er ikke nødvendigvis arbejds-relateret. Hvad gør stress ved mennesker? Hvorfor er der forskel på hvad vi bliver stresset af? Hvad kan stress koste, i kroner og ører? Hvordan opdager jeg stress hos mig selv? Hvordan opdager jeg stress hos en kollega? Hvad bør man gøre når man har mistanke om stress, hos sig selv, eller hos en kollega? Hvordan mindsker – eller helt undgår – man stress? Hvad er det hos jer der skaber stress? (Stresskurset) Hvordan forebygger vi helt specifikt stress hos os? (Stresskurset)
    • Stress på jobbet er godt på vej til at blive en folkesygdom. Lige nu kæmper 300.000 af os med alvorlig stress. Det koster imellem 300.000 – 500.000 kr. at erstatte en sygemeldt medarbejder. Næsten 40% af danske virksomheder har oplevet, at en medarbejder blev langtidssygemeldt med stress. Undersøgelser viser, at der er flere virksomheder, der tegner sundhedsforsikringer til deres medarbejdere, end der er virksomheder, der seriøst forebygger stress, så flere fokuserer på at helbrede end forebygge.
    • Jeg har ofte hørt ledere sige: “Nu skal du altså huske at passe på dig selv, ikke. Men husk, deadline for opgaven er mandag morgen”. Vi skal alle nå mere, på kortere tid, og med færre kolleger.” Nedskæringer og spare-runder forsøger at blive “solgt ind” som “Vi har redesignet vores afdelinger, og det betyder, at vi alle skal arbejde på nye og spændende måder fremover…” Ofte er de ledere vi har tættest på os, ikke direkte ansvarlige for, at vi alle skal rende stærkere. Mange af dem bliver presset oppefra til at gennemføre forandringer, der med statsgaranti betyder en mere stresset hverdag.
    • 60% af de danske ledere kan identificere stress på jobbet hos sine medarbejdere. Desværre ved 71% af dem ikke hvad de skal gøre ved det. Enten fordi de mangler redskaberne i deres leder-værktøjskasse, eller fordi de er i en organisation, hvor tempoet er højt, og der ikke er tid eller budget til at gøre noget ved problemet.
    • Stress er absolut et alvorligt emne, der skal tages seriøst. Alligevel forsøger John Harmsen i dette foredrag om stress, at gøre formidlingen let-spiselig, og med plads til smil undervejs. Det gør bare det hele lidt nemmere at tage ind, samtidig at I får lyst til at tage action på tingene.
    • Foredrag eller workshop? “Lær at spotte og tackle stress” kan både afholdes som en workshop eller et foredrag, hvor I får masser af tips og øvelser til, hvordan I opdager stress i tide, og laver en plan for, hvordan I tackler det. Vi fokuserer også på hvad der faktisk er stress, og hvad der bare er ”jeg har travlt lige nu-tegn”. Glæd jer til et inspirerende oplæg med John Harmsen.

    John Harmsen foredrag

    Fremtidens kundeservice – Til både private og offentlige arbejdspladser

    • Sublim  kundeservice  er  det  nye  “sort”.  Men  hvad  er  god  kundeservice  eller  Borgerservice så? Hvad er det for en service der skal til for, at en kunde bliver en loyal kunde og vælger at benytte jer igen og igen? Hvorfor er der forskel på serviceniveauet i fx det østlige og det vestlige Danmark? Og i de forskellige brancher?
    • Kundeservice i den offentlige sektor – hvad er nu det? Har den offentlige sektor i det hele taget kunder? Ja, det har de i høj grad. I daglig tale kalder vi dem dog borgere, beboere eller brugere. Men i sidste ende er det jo også en form for kunde.
    • De  fleste  offentlige  virksomheder  bliver  i  dag  målt skarpt  på  deres  service,  og  de  har  den udfordring, at vi “kunder” ikke har nogle alternative leverandører at vælge imellem, samtidig med at de konstant bliver “udsat” for forandringsprocesser.
    • Hvad skal der til for at I, enten gratis, eller for meget små midler, kan hæve jeres serviceniveau betragteligt, samtidig med at I har arbejdsglæden og trivslen med/
    • Hvordan giver I jeres kolleger lyst til at yde en super god service? Og er der elementer i jeres hverdag I kan rette til, så det bliver nemmere at yde en god service?
    • John Harmsen har arbejdet med service i mere end 25 år, og I får både svar, samt en masse idéer  til,  hvordan  I  lykkedes  med  at  skabe  “Fremtidens  Kundeservice”  i  dette  foredrag,  der afholdes på en både seriøs og humoristisk facon, og tilpasses jeres arbejdsplads.
    • Foredrag eller workshop? “Fremtidens Kundeservice” kan både afholdes som en workshop eller et foredrag, hvor I får masser af tips og øvelser til, hvordan I skaber en god service. Glæd jer til et inspirerende og rigtig sjovt oplæg om kundeservice med John Harmsen.

    John Harmsen foredrag

    Boost jeres salg – Et ikke helt almindeligt foredrag om salg

    • Dette er et ikke helt almindeligt foredrag om salg. I får indsigt i sælgeres dårlige vaner, og hvad vi gør ved en kunde der “bare vil kigge” eller “tænke over det”. Derudover fokuseres der på psykologien imellem din kunde og dig, og I får masser af humor undervejs. Foredraget kan også målrettes til ”Ikke-sælgere”, der skal have værktøjer og motivation til at varetage salgsopgaver.
    • Boost dit salg: Hvordan stiller du de rigtige spørgsmål? Hvornår skal du tale – og hvornår skal du lytte – i dialogen med din kunde? Hvordan får du den rigtige pris for dit produkt? Hvordan præsenterer du produktet med fokus på værdi? Hvad betyder stoffet Oxytocin for dit salg? Hvad er forskellen på en mandlig og kvindelig kunde, når det handler om salg? Hvordan får ”Ikke- sælgere” en god oplevelse med jeres salgsopgaver?
    • Du får veldokumenterede værktøjer som I kan bruge med det samme, både i dialogen med jeres kunder og kollegaer. Salgsværktøjerne I får, er både basale salgsværktøjer, og også nye ting, som med garanti giver gode resultater.
    • John Harmsen har trænet sælgere fra alle brancher siden 2001, og du får her en virkelig stærk motivator, der rykker jer. Foredraget vinkles til jer, og går fint i spænd med både nye og erfarne sælgere, samt “ikke-sælgere”-typerne (eks. håndværkere eller servicepersonale, offentligt personale).
    • Glæd jer til et stærkt og humoristisk foredrag om salg med John Harmsen.
Det siger kunder, som har oplevet foredrag med John Harmsen

Indlæs flere...

Foredragsholdere der minder om John Harmsen

Foredragsemner med John Harmsen