Henter Indhold ...

Poul Guldborg

Kommunikationsrådgiver, kundeservice-coach og foredragsholder

Poul Guldborg er en ofte anvendt rådgiver og foredragsholder inden for kommunikation, kundeservice og klagebehandling. Gør din virksomhed og kunder en tjeneste – book et foredrag med Poul og få fif, finter og faldgruber krydret med mange års erfaring og hans 10 bud på god kundeservice.

UFORPLIGTENDE FORESPØRGSEL

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpligtende

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Book nu på tlf: 35 11 21 31

Poul Guldborg er en af Danmarks førende og mest erfarne rådgivere og foredragsholdere inden for kommunikation, kundeservice og networking. Poul rådgiver og underviser alt fra internationale koncerner og organisationer til mindre virksomheder og det offentlige i, hvordan de skal kommunikere, håndtere pressen, overleve kriser, betjene kunderne, netværke, gennemføre forandringer og skabe opmærksomhed omkring deres mærkesager og produkter f.eks. blandt politikere, presse og kunder.

Han har blandt andet bistået store virksomheder og organisationer med navneskifter, fusioner, lukninger, flytninger til udlandet, gennemførelse af besparelser, livstruende kriser, PR-Events og ændring eller fastholdelse af gældende lovgivning. Som kundeservice-coach har Poul f.eks. hjulpet den danske 7-Eleven kæde med at blive den 7-Eleven kæde, der yder den bedste kundeservice i verden. Poul har tre kommunikationsuddannelser. Den 4-årige uddannelse som journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Han er desuden certificeret som NLP Business Practitioner fra Aarhus Business School og Social Media Advisor fra IBA i Kolding.

Poul har arbejdet som researcher, reporter, redaktionsleder og studievært primært hos DR Radio og TV – men også i TV 2-systemet. Han har blandt andet været reporter på TV-Avisen og studievært på forbrugerprogrammet ”Rene ord for pengene”, hvor han ”grillede” forskellige producenters tvivlsomme produkter og serviceydelser i den bedste sendetid.

I de seneste knap 12 år har han haft sit eget kommunikationsbureau, Guldborg Unlimited ApS, der rådgiver og underviser alt fra multinationale koncerner til enkeltmandsfirmaer og det offentlige i spørgsmål om kommunikation og kundeservice. Udover at undervise og yde rådgivning inden for kommunikation og kundeservice, så er Poul også en eftertragtet tovholder og ordstyrer samt en populær og underholdende foredragsholder inden for emnerne: kundeservice, klagebehandling, kommunikation, networking, forandringer samt livs- og arbejdsglæde.

Alle Poul Guldborg foredrag kan bestilles på engelsk såvel som på dansk.

    Poul Guldborg foredrag

    Mød verdens lykkeligste mand

    • Hvor kommer glæden – gnisten – gejsten – lykken – livsmodet – begejstringen – energien – ”drivet” – heldet – modet – motivationen – passionen – positiviteten – troen – selvværdet – selvtilliden – taknemmeligheden og kærligheden fra?  Det kommer alt sammen indefra!
    • Du kan lære at være mere lykkelig. Du bestemmer i vid udstrækning selv, om du vil lukke glæden ind i dit liv.
    • Mød Poul Guldborg – ”Verdens Lykkeligste Mand” – Master of Positive Thinking og opfinderen af begrebet ”powermooding”. Lær at spotte nogle af de mange ”fodlænker”, der forhindrer dig i at leve et godt og autentisk liv. Lær at træne din taknemmelighed og at lukke op for kærligheden til dig selv. Lad dig inspirere til at tackle modstand og til at finde mere motivation og begejstring i hverdagen.
    • Et livsbekræftende foredrag, der virkelig giver stof til eftertanke. Et foredrag hvor publikum inddrages på den gode og kærlige måde, og hvor du, som deltager, får lyst til at gå hjem og foretage nogle små, nemme forandringer, der kan gøre en kæmpe forskel i dit liv.

    Poul Guldborg foredrag

    Fatter du ikk’, hvad jeg siger?

    • TRÆNGER DU IGENNEM MED DINE BUDSKABER?
      Hver eneste dag er dårlig eller manglende kommunikation årsag til et hav af ulykker og katastrofer verden over. Lige fra start af krige og udbrud af sygdomsepidemier til lukning af virksomheder. I organisationer med dårlig kommunikation er medarbejderne frustrerede og produktionen lav. Det koster kunder – og kan ses på bundlinjen.
    • Mængden af information, som du skal forholde dig til, vokser konstant. Der kommer flere og flere kommunikationsveje, og det bliver stadigt sværere for dig at sortere i det, der kommer ind – og at trænge igennem hos andre med dine egne budskaber. Og det er uanset, om du vil sælge noget til kunderne eller informere dine kolleger om noget væsentligt. Men der er håb forude.
    • Kommunikation er et håndværk – og alle kan lære det. I foredraget ”Fatter du ikk’, hvad jeg siger!” har journalist og kommunikationsrådgiver, Poul Guldborg, kogt sine bedste råd om kommunikation ned til en maggi-terning af koncentreret viden. Poul åbner sin sproglige værktøjskasse og giver dig en stribe gode råd, sjove eksempler og en enkel model til at kommunikere, så dit budskab bliver hørt, læst og forstået – både på jobbet og derhjemme.
    • ”Fatter du ikk’ hvad jeg siger” er verdens mest intensive kursus i kommunikation, og det henvender sig både til chefer og medarbejdere på private og offentlige arbejdspladser.

    Poul Guldborg foredrag

    Der sætter jeg aldrig mine ben igen (kundeservice)

    • I dag er den bedste vare til den billigste pris ikke længere garanti for succes. En undersøgelse fra Analyseinstituttet Megafon viser, at 7 ud af 10 danske kunder har prøvet at forlade en butik eller en servicevirksomhed på grund af utilfredsstillende kundeservice. En anden undersøgelse har vist, at to ud af tre kunder holder op med at handle i en forretning uden at klage over det, de er utilfredse med. Til gengæld fortæller de samme personer op til ti andre personer, at de har haft en dårlig oplevelse – eller endnu værre – lægger oplevelsen på nettet.
    • Derfor er det uhyre vigtigt at dine kunder får den bedste service – hver gang. Tilfredse kunder køber for mere: De kommer igen, de fortæller andre om de gode oplevelser i din virksomhed, og tilfredse kunder er sjovere at betjene for dine medarbejdere.
    • I dette forrygende foredrag fortæller Poul Guldborg, der er en af landets førende rådgivere inden for kundeservice, om fif, finter og faldgruber inden for kundebetjening. Undervejs i foredraget afslører Poul blandt andet de to specifikke kundeservice-fejl, der er årsag til alle kundeklager. Poul giver dig ligeledes sine 10 gyldne regler for god kundeservice, og han lærer dig, hvordan du forvandler en kongesur kværulant til en kisteglad kernekunde. Det hele krydres med relevante eksempler, egne erfaringer, inddragelse af publikum og masser af humor.
    • Dette foredrag kan fx også kombineres med foredraget ”Hurra vi har fået en klage”.

    Poul Guldborg foredrag

    Hurra, vi har fået en klage (Kundeservice – klagehåndtering)

    • Kunderne klager mere og mere, og de har aldrig været mere troløse, end de er i dag. Men har kunderne altid ret? Og hvordan forvandler man en kongesur kværulant til en kisteglad kernekunde?
    • ”Hurra, vi har fået en klage” er på én gang et underholdende foredrag om vanskelige kunder og et intensivt kursus i at håndtere klager korrekt. Et kursus som med garanti vil tjene sig ind mange gange, fordi det fremover gør jer i stand til at holde på de klagende kunder – og dermed undgå tab af omsætning, dårlig omtale i medierne eller en shitstorm på nettet. Som tilhører til foredraget får du Poul Guldborgs trin-for-trin vejledning i at håndtere kundeklager korrekt.
    • Dette foredrag kan fx også kombineres med foredraget ”Der sætter jeg aldrig mine ben igen!”

    Poul Guldborg foredrag

    Sikker service i den offentlige sektor

    • Udfordringerne på de offentlige arbejdspladser har aldrig været større end nu. Antallet af opgaver vokser – Antallet af medarbejdere falder – Budgetterne skrumper. Samtidig bliver borgere og erhvervsliv mere og mere krævende.
    • Dansk Industri og Dansk Byggeri laver hvert år hitlister over de kommuner, der er bedst og dårligst til at servicere erhvervslivet. Utilfredse borgere er hurtige til gå til pressen og på de sociale medier, hvis deres forventninger til den offentlige service ikke indfries. Er byggetilladelsen for længe under vejs – er maden på plejehjemmet ikke er til en Michelin-stjerne – eller bliver borgeren ikke tilkendt den ønskede pension – så kommer klagerne. Og klager tager tid at behandle. De tærer på medarbejdernes arbejdsglæde og på arbejdspladsens omdømme.
    • Poul Guldborg er en af Danmarks førende rådgivere og foredragsholdere inden for kundeservice og kommunikation. I dette morsomme foredrag inspirerer han jer til at yde den bedste service til de mange ”kunder”, som hver dag er i kontakt med stat, regioner, kommuner og andre offentlige arbejdspladser.
      Foredraget kan både holdes for en bred målgruppe af offentligt ansatte eller tilpasses et bestemt fagområde i samarbejde med jer.

    Poul Guldborg foredrag

    Sådan skaber du forandringer, der fryder  (Forandringskommunikation)

    • Forandring fryder… siger et gammelt mundheld. Men det er løgn. Forandringer frustrerer!
    • Er du leder i en organisation, har du har nok prøvet at informere medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere om et helt nyt tiltag, som du er sikker på vil blive taget imod med kyshånd. Men til din store overraskelse bliver du mødt med korslagte arme, nedadvendte mundvige og massiv modstand mod det nye. Hvorfor reagerer mange mennesker sådan på forandringer?
    • I foredraget ”Sådan skaber du forandringer, der fryder”, lærer du, hvorfor mange mennesker har modstand mod forandringer. Du får også nogle enkle og konkrete værktøjer til at kommunikere forandringer, så din målgruppe forstår og efterlever dem.
    • Foredraget et ideelt for alle ledere, der befinder sig i en organisation, der løbende har brug for at gennemføre forandringer – eller som står overfor en konkret forandring i organisationen. Foredraget kan evt. laves til et halv- eller heldagskursus i forandringskommunikation, hvor vi arbejder med aktuelle cases fra jeres egen verden.
    • Dette foredrag kan også med fordel kombineres med at ledere og medarbejdere senere sammen oplever foredraget ”Sådan overlever du forandringer” – inden organisationen begynder gennemførelsen af forandringerne.

    Poul Guldborg foredrag

    Networking – den nemmeste vej til succes

    • Kom til et engagerende og sjovt foredrag og lær, hvordan du etablerer og vedligeholder et godt netværk.  Hvis du prioriterer networking, så vil du fx opleve: Øget salg, mere loyale kunder, medarbejdere og kolleger, nemmere rekruttering, gratis sparring og hjælp til udfordringer og problemer, mere inspiration og nye venskaber.
    • ”Netværk er 80 % af alting”. Ordene kommer fra Poul Guldborg, tidligere studievært på DR’s forbrugerprogram ”Rene ord for pengene” og kommunikationschef i Dansk Supermarked Gruppen.
    • I dag er Poul indehaver af sin egen virksomhed, der rådgiver alt fra internationale koncerner til det offentlige og den lille iværksætter om kommunikation, kundeservice og networking.
    • I sit foredrag ”Networking – Den nemmeste vej til succes” afslører Poul supernetværkernes hemmeligheder, så du kan gå hjem lige hjem fra foredraget og begynde at drage fordel af dem.
Det siger kunder, som har oplevet foredrag med Poul Guldborg

Indlæs flere...

Foredragsholdere der minder om Poul Guldborg

Foredragsemner med Poul Guldborg