Tlf. 35 11 21 31
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf. 35 11 21 31
Vores foredragsholdere kan også bookes til events der afholdes online. Kontakt os og hør mere om mulighederne.
Anders Colding-Jørgensen er adfærdspsykolog, forfatter og foredragsholder. Han giver nye perspektiver på menneskets møde med digitalisering.
Forespørg nemt på pris og dato5 ud af 5 stjerner
"Det er et af de bedste foredrag, jeg nogensinde har booket. Anders er overrumplende inspirerende! Evalueringerne var helt i top. Formidlingsteknisk er Anders meget dygtig, underholdende og god til at holde tempoet højt hele tiden."
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om Anders
Foredrag
Referencer
Anders Colding-Jørgensen af en af de skarpeste debattører og kritiske stemmer, når det kommer til digitalisering, forandring og adfærd. Han er også forfatter og udkom senest på Gyldendal med bogen Hov, et egern!, der vender vores forestilling om digitale vaner på hovedet. Og så er han medstifter af tænketanken Analogiseringsstyrelsen, som vover at påstå at fremtiden er analog! Hans foredrag er energiske, sjove, tankevækkende og lige tilpas provokerende.
Anders Colding-Jørgensen er uddannet cand.psych. fra Københavns Universitet, Han er altså psykolog – men ikke den slags der laver terapi. I stedet har han undersøgt hvordan adfærd og digitale medier hænger sammen, i mere end 20 år. Han har også arbejdet som digital projektleder i en international NGO og startet virksomheden SpeakerScore, som tilbyder digitale evalueringsværktøjer til andre foredragsholdere i hele verden. Anders er faktisk noget så sjældent som en digitaliseringskritiker, der kan programmere. Siden 2009 har han arbejdet og udviklet sig som professionel foredragsholder og han får altid høje evalueringer og tager ethvert job lige alvorligt, hvad enten det er en stor konference eller en intim spørgesession for et par gymnasieklasser.
Anders er en hyppigt brugt ekspert i medierne og skriver bl.a. om videnskab og digitalisering i medier som Politiken og Mandag Morgen m.fl. Foruden at være en skov og skarp oplægsholder, som sætter digitaliseringens absurditeter på spidsen, er han en garvet og systematisk underviser, som forstår at gøre et svært stof vedkommende og tilgængeligt. Blandt andet som underviser hos Børsen Uddannelse og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Se foredrag med Anders Colding-Jørgensen”Digitalisering er uundgåelig”, går vi alle og siger til hinanden. Men hvad nu hvis det er noget vrøvl?
Hvad nu hvis en buskøreplan slet ikke bliver bedre af at man nu skal have en app frem og have strøm
og dækning, bare for at se hvornår næste bus går? Hvad nu hvis en analog løsning ikke altid er en
fejl, vi skal rette med en app? Hvad nu hvis vi alle bare trænger til at blive lidt bedre til at sige fra,
stille kritiske spørgsmål og ikke mindst at gennemskue de floskler om digitalisering, vi efterhånden
har sagt så mange gange at vi ikke længere hører rigtigt efter? I dette foredrag tager Anders et
kritisk og tankevækkende kig på den overdrevne og ukritiske digitaliseringsiver, som ruller igennem
både det offentlige og private erhvervsliv i disse år.
Alle taler for tiden om adfærdsdesign og adfærdsøkonomi som en måde at skabe forandringer og positiv adfærd på. Men alt for ofte bliver de psykologiske adfærdsprincipper præsenteret som magiske trylleformularer, som kan skabe markante forandringer, hvis man lige skriver sine skilte anderledes eller sætter en linje ind i en e-mail.
Det er de ikke – adfærdsdesign er til gengæld en filosofi, en metode og nogle helt konkrete psykologiske principper, som man kan bruge til at forstå hvordan rammer skaber adfærd – og til at ændre adfærden ved at ændre rammerne. Alt design er jo adfærdsdesign – enten bevidst eller ubevidst.
Vaner er et ord, de fleste af os anvender til hverdag. Men de færreste har nok sat sig ind i hvad en
vane egentlig er. Og det er synd, for selv en basal vaneforståelse kan ofte gøre det lysende klart,
hvordan man skal skabe og fastholde nødvendige forandringer i hverdagen. Anders’ vaneforedrag
bygger på forskning i adfærd og tænkning og kan bruges til at få jer ud af de situationer hvor en
hverdagsadfærd er blevet så indgroet, at man ikke længere bare kan vælge en anden.
Hvordan opstår vaner? Hvordan ændrer man dem? Hvordan kan man forstå jeres fagområdes
problemer bedre, ved at anvende et moderne vanebegreb? Disse spørgsmål tager Anders fat på, på
en interessant og pædagogisk måde.
Klimaforandringerne stiller krav til os alle om at ændre adfærd, men hvordan? I disse år arbejder
organisationer og virksomheder målrettet på at skabe bedre og mere bæredygtig adfærd hos
medarbejdere, kunder og borgere. Dette foredrag giver dig en adfærdspsykologisk briefing på de
psykologiske faktorer der spiller os et puds, når de får os til at ignorere alle gode klimaråd. Det er
også en basal introduktion til at forstå hvordan man, med adfærdsdesign og vaneforståelse, kan
skabe flere og mere varige forandringer. Blandt andet ved at omformulere et bredt og diffust ønske
om ”mere bæredygtig adfærd” til konkrete vaner og handlemønstre, som man rent faktisk kan
ændre.
Hvorfor gik dit nyhedsfeed amok over en ret uskyldig reklamevideo fra SAS? Hvad fik tusinder af
mennesker til at gå amok over at en enkelt overflødig hangiraf i ZOO skulle aflives, når de fleste
zoologiske haver faktisk afliver hundredvis af dyr hvert år? Svaret er at de sager ramte et psykologisk
hotspot i vores digitale opmærksomhed og blev til såkaldte ”shitstorme”. Anders har undersøgt
fænomenet shitstorme, siden han oprettede en eksperimentel Facebook-gruppe ved navn ”Nej til
nedrivning af Storkespringvandet” i forbindelse med en psykologiklasse i 2009. Gruppen fik næsten
30.000 medlemmer og blev nævnt i Washington Post, Newsweek og New York Times, inden Anders
måtte gå på landsdækkende TV og afblæse forsøget. Hør historien om et af de første virale
eksperimenter og lær at kende de psykologiske faktorer som kan udgøre forskellen på omet opslag
bliver en shitstorm, eller blot glider videre i feedet.
Det er et af de bedste foredrag, jeg nogensinde har booket. Anders er overrumplende inspirerende! Evalueringerne var helt i top. Formidlingsteknisk er Anders meget dygtig, underholdende og god til at holde tempoet højt hele tiden.
Maria Hunosøe
Anders' foredrag var super godt og tankevækkende. Der har været en stor og meget positiv respons fra eleverne. 1000 tak for din indsats.
Christian Pallesen
Folk var MEGET glade for Anders Colding-Jørgensens oplæg, og der var enighed om, at det så absolut havde været dagens højdepunkt. Ord som “sociale majskorn” og “AFK” blev brugt og grinet af under middagen. Indholdet ramte præcis plet, og Anders fik lavet en “tilpas forstyrrelse” i forhold til gruppen. Derudover var engagementet og “flowet” i fremlæggelsen virkelig god. Jeg har kun roser at give Anders og kan give min varme anbefaling af ham som oplægsholder.
Nanna Munk
Anders er både skarp og fagligt dygtig. Han leverede netop det inspirerende foredrag, som vi havde bestilt til vores netværksdag. Indhold og eksempler var vinklet i forhold til målgruppen og timingen upåklagelig. Jeg anbefaler gerne Anders til andre.
Søren Byriel
I evalueringsskemaerne fra deltagerne har Anders fået topkarakterer. Og tilbagemeldingerne in persona er super positive! Endnu engang tak til Anders for engagement og fordi, han ville dele sin viden med os.
Marianne Fuglsang Welling
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.