
Søren Hebsgaard
4.90 ud af 5
Topanmeldt!5 ud af 5
Foredraget gav os værdifulde input, da vi skulle formulere skolens nye mobilpolitik.
Jesper Emborg
Kirkebjerg Skole
4.90 ud af 5
Topanmeldt!5 ud af 5
Foredraget gav os værdifulde input, da vi skulle formulere skolens nye mobilpolitik.
Jesper Emborg
Kirkebjerg Skole
5 ud af 5
Foredraget gav os værdifulde input, da vi skulle formulere skolens nye mobilpolitik.
Jesper Emborg Kirkebjerg Skole
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
De 13-17-årige plejer aldrig at stille nogle spørgsmål, men Søren fik rigtig sat dem i gang. Vi glæder os til at få Søren ud en anden gang.
Jacob Landtved Skolerne i Oure
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Eleverne blev inddraget på bedste vis, de fik noget at reflektere over og diskuterede ivrigt under foredraget med Søren Hebsgaard og hinanden.
Line Bruun Egå Ungdomshøjskole
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Du gav et super foredrag til vores gå-hjem-møde! Din undersøgelse af vores egne digitale vaner og stress har givet mig krudt i patronbæltet, så jeg kan gå til ledelsen og sige “det her skal vi altså snakke om”. Vi har haft flere foredragsholdere, som kommer med at “undersøgelser i USA viser bla bla bla”. Men her snakker vi jo om os selv! Det er vildt brugbart og inspirerende.
Peter Vedel Jantzen Babcock & Wilcox Vølund
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Sjældent har 400 1.g’ere været så koncentrerede på én gang som under Søren Hebsgaards foredrag. "Mig og min smarte telefon” var både sagligt velunderbygget og humoristisk-provokerende. Eleverne fik stof til eftertanke og videre diskussion.
Finn Kyllesbech Borupgaard Amtsgymnasium
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Godt foredrag! Meget inspirerende og lærerigt. (Skrevet fra min smartphone, lige inden jeg skulle sove)
Elev Helsingør Gymnasium
Søren Hebsgaard
4 ud af 5
Fantastisk oplæg! Det gav en stor indsigt i elevernes opfattelse af deres telefon og noget som jeg vil bruge i min undervisning. (lærerforedrag, som fik 95 ud af 100 mulige point i evalueringen).
Lærer Midtfyns Gymnasium
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Vi oplevede, at Søren Hebsgaards gav eleverne anledning til eftertænksomhed, og jeg synes, at vi har et godt grundlag til at arbejde videre på med spørgsmålene om brugen af de digitale medier og devices i den daglige undervisning. Vi er også glade for det materiale, vi modtog fra Søren inden og efter foredraget, som vi kan bruge i vores videre arbejde med digital dannelse.
Mikkjal Helmsdal Vestjysk Gymnasium, Tarm
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Både lærere og elever var meget begejstrede. Søren kom ikke med en hævet pegefinger - men med en god blanding af humor, viden og inddragelse af data fra elevundersøgelsen fik han utrolig godt fat i sit publikum. Søren gjorde mange bevidste om deres mobilvaner, normer, multitasking og meget mere. Vi anbefaler gerne andre gymnasier at booke et foredrag med Søren.
Bente Madsen Favrskov Gymnasium
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Vi skal i gang med en spændende proces, hvor vi skal sætte nogle rammer for mobilen i skolen og i undervisningen. Her var det en virkelig god måde at starte ud med en grundig undersøgelse af vores elevers mobilbrug og foredragene for elever, lærere og forældre. Det var simpelthen lige i skabet!
Rikke Brogaard Bernadotteskolen
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Med sin kække stil, sin skarpe humor og karismatiske fremtoning formår Søren at formidle både underholdende og overbevisende.
Camilla McCuiston Vestegnens VUC
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Vi havde nogle virkelig underholdende og tankevækkende timer med Søren Hebsgaard.
Dorthe Leegaard SOSU STV
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Det var rigtig sjovt og ramte lige ned i virkeligheden, som den er på vores skole! Mange af vores studerende har faktisk reelle problemer med at koncentrere sig, så det var super fint, at du kunne vise dem deres besvarelser sort på hvidt på storskærmen, og at kursisterne på denne måde blev involveret direkte i foredraget.
Christian Clausen VUC SYD
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Tak for et spændende, informativt og velstruktureret foredrag! Du udfordrede vores elever på en god og kontant måde!
Mette Skov Tornbjerg Gymnasium
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Pointerne gik rent ind hos vores 1.g’ere! Og selv de lærere, som er lidt mugne over, at de en gang imellem har pligt til at blive på skolen, var meget positive.
Pernille Hegnby Haderslev Katedralskole
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Det fungerer super godt, at Søren viser eleverne – lige der i salen – at det simpelthen ikke er muligt at multitaske! Han går i dialog med dem, så de ser, at det er et valg man kan træffe: At man ikke er tvunget til at være på hele tiden – at det er noget, man kan snakke om.
Morten Bang Sørensen VID Gymnasier
Søren Hebsgaard
4 ud af 5
Et tankevækkende foredrag! Søren Hebsgaard havde i sit foredrag valgt at tage udgangspunkt i elevernes besvarelse af et spørgeskema. Det viste sig at være en rigtig god idé, idet eleverne hermed blev ivrige tilhørere under foredraget og engagerede i den efterfølgende debat. Det gav stof til eftertanke.
Stine Jelshøj Viborg Katedralskole
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Så meget i øjenhøjde, er det jeg hører. Sjovt og tankevækkende.
Trine Solrød Gymnasium
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Mega god kontakt vi løbende havde til Søren, så han kunne tilrettelægge sit foredrag til vores målgruppe.
Karina Voss Jensen UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Rigtig god til at inddrage eleverne og tale på deres sprog. Tankevækkende øvelser der var med i foredraget
Maren Kirstine Jensen Nordjyllands Landbrugsskole
Søren Hebsgaard
5 ud af 5
Godt input der satte et "filosofisk" blik på kunstig intelligens
Daniel Laugesen SAD
Søren Hebsgaard
Søren Hebsgaard foredrag:
Øh, hvad var det lige der skete?! Pludselig kan elever skrive hele projektopgaver med ét klik, mens chatbotten forklarer det svære stof tålmodigt og præcist – og ofte bedre end læreren selv.
Kunstig intelligens har på rekordtid ændret spillereglerne for undervisning og læring – og vi har kun set begyndelsen. Snart vil AI-agenter handle på vores vegne. Vi får AI-sekretærer, AI-coaches, AI-venner – og måske endda AI-kærester. Midt i denne teknologiske revolution står elever og lærere og forsøger at finde fodfæste.
Søren Hebsgaard tager udgangspunkt i elevernes virkelighed: travlhed, ambitioner, teenagelivets skrøbeligheder og et mylder af relationer, der skal passes. Hvordan skal vi så forholde os til en teknologi, der lover hurtige og nemme løsninger på det hele?
Med humor, nysgerrighed, sund skepsis (og et lille nip af meningen med livet) giver Søren både elever og lærere redskaber til at navigere klogt i AI-verdenen. Hvornår er AI en genial hjælp – og hvornår er det bare ægte dumt?
I foredraget får I:
Ønsker I et skræddersyet foredrag?
Foredraget kan kombineres med spørgeskemaundersøgelsen “Dit Digitale Liv”, hvor jeres elever svarer på et grundigt spørgeskema om digital adfærd, holdninger, trivsel og brug af AI. Egnet til elever fra 6. klasse og op.
Skolen modtager en letlæselig oversigt over besvarelserne, som kan bruges af lærere og ledelse til at justere skærmpolitikken, og alle foredrag til elever, lærere og forældre skræddersyes på baggrund af jeres elevers besvarelser.
Søren Hebsgaard foredrag:
Glæd jer til et underholdende, tankevækkende og handlingsanvisende foredrag om digital dannelse! Søren Hebsgaard tager jer med helt ned i den digitale suppedas, som vi alle sammen er havnet i, og ser på, hvorfor det er så svært at træffe valg – især de rigtige valg – når vi har adgang til alt og alle hele tiden. I foredraget ser vi, hvorfor multitasking er en illusion, hvordan alt for lidt søvn og sociale medier hænger så tæt sammen med stress og mistrivsel, og hvorfor vi er nødt til at stå sammen i kampen mod programmørerne hos Snapchat, Meta og Netflix, der alt for tit vinder krigen om vores opmærksomhed – så vi ikke får gjort de ting, vi synes er vigtige.
For elever, lærere og forældre: På skoler og ungdomsuddannelser er der især fokus på klasserumskultur, fordybelse, mistrivsel, nærvær med vennerne, skolens regler, sociale medier og hvordan man kan ændre sine vaner.
Foredrag til virksomheder og organisationer: Her er der især fokus på sociale medier, stress og søvn, email-kultur, sammenblandingen af fritid, og hvordan man kan ændre sine vaner.
Ønsker I et skræddersyet foredrag?
Foredraget kan kombineres med spørgeskemaundersøgelsen “Dit Digitale Liv”, hvor jeres elever svarer på et grundigt spørgeskema om digital adfærd, holdninger, trivsel og brug af AI. Egnet til elever fra 6. klasse og op.
Skolen modtager en letlæselig oversigt over besvarelserne, som kan bruges af lærere og ledelse til at justere skærmpolitikken, og alle foredrag til elever, lærere og forældre skræddersyes på baggrund af jeres elevers besvarelser.
.