Henter Indhold ...

Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter
generic-cover1

Få styr på jeres færden i den digitale verden

Lykke Møller Kristensen

Lykke Møller Kristensen

Journalist og forfatter med fokus på digital kultur, adfærd og kommunikation. Foredrag om den digitale udviklings betydning for mennesker og menneskers betydning for den digitale udvikling.

Forespørg nemt på pris og dato
Uforpligtende forespørgsel på Lykke Møller Kristensen

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

I sine perspektiverende foredrag faciliterer Lykke Møller Kristensen en af tidens vigtigste samtaler. Hun sætter fokus på, hvordan vi som mennesker og organisationer såvel som techindustri forholder os til (eller ikke forholder os til) vores digitale liv.

Lykkes filosofi er, at vi naturligvis ikke kan forvente, at vi kan håndtere den digitale udvikling som mennesker uden nedarvede principper, og hun er optaget af, hvad der skal til for, at vi bliver klogere sammen.

Når det kommer til digitale platforme og menneskers og organisationers brug af dem, er Lykke en exceptionel specialist. På netop dét område anvender medierne hende også ofte som ekspert. Desuden rådgiver Lykke både offentlige og private organisationer i ind- og udland i at blive klogere sammen med brugere og aktører. Hun er stifter af Digiwise, som tidligere udgav gratis undervisningsmaterialer til skoler og ungdomsuddannelser, og hvor hun i dag udgiver artikler til sine mange faste læsere. Derudover er Lykke uddannet journalist og kommunikationsstrateg og er tidligere redaktør og uddannelseschef. Her havde hun særligt fokus på branding og kommunikation på digitale platforme. Sidst, men ikke mindst, er hun forfatteren bag bøgerne “Børn & Sociale medier” (2016) og “Dit digitale barn har brug for en voksen” (2018) samt to ældre bøger.

Med andre ord kom Lykke selv fra industrien, hvor det handlede om digital branding, analyse og forretningsudvikling, men undervejs opdagede hun, at der manglede et vigtigt element i den digitale omstilling: mennesket. Hun oplevede i nær familie, hvordan man som menneske kan slå sig alvorligt på sociale medier, og har siden dykket ned i menneskers brug af og forståelse for både sociale medier og de mange digitale tilbud, der vækster i disse år. Siden har hun ikke kun nærlæst studier, gennemgået nyere forskning og deltaget i utallige konferencer worldwide, hun har også interviewet flere hundrede brugere.

Lykkes tilgang til brugen af de digitale platforme og løsninger er oparbejdet efter flere års tæt kontakt til brugerne. Uanset om brugerne har været ledere, medarbejdere, forældre eller lærere, så har deres rolle som privatbruger altid været en del af samtalen. Derfor centrerer Lykkes foredrag sig om seks grundprincipper:

1) Digital dømmekraft kommer ikke af at bruge det digitale. Det kommer af viden, dialog og refleksion.
2) Bare fordi man kan, er det ikke sikkert, man skal. Om det er ageren på sociale medier, motionstracking eller udvikling af programmer dataopsamling etc, så er løbende refleksion nødvendig.
3) Dialogen om det digitale er lige så nødvendig som brugen – vi er stadig nyfødte i den digitale omstilling.
4) Den digitale omstilling indeholder nuancer og er ikke en enten-eller udvikling.
5) Man skal kende sine spor. Der er forskel på den digitale løsning, der forbedrer drikkevandet i Uganda, og så den løsning, der betyder, at du som menneske deler din færden hver gang, du betaler, bestiller taxa, løber en tur eller tjekker de sociale medier.
6) Der er aldrig kun én vej, der er flere. Også for virksomheder digitalt.

Glæd dig til et foredrag, der er medrivende og tankevækkende – men også løsningsorienteret og fyldt med både viden, forskning og cases, der serveres med nogle essentielle spørgsmål, hvor temaer og form kan tilpasses målgruppen.

Ved foredrag rettet mod privatbrugere (som vi alle er) er Lykke optaget af at styrke vores digitale dømmekraft, så vi træffer kloge og bevidste valg, når det kommer til det digitale. Når foredraget er rettet mod virksomheder og ledere, er hun optaget af at styrke afsættet til gode digitale løsninger, kommunikation og branding samt en ongoing forståelse af den digitale verden. Hendes baggrund som tilrettelægger af uddannelser og forløb om digital adfærd og kommunikation gør hende i stand til at skabe både større og lukkede events efter ønske. Baggrunden som journalist, forfatter og redaktør har givet hende en naturlig tilgang til viden, forskning og perspektiver.

En af Lykkes missioner er at gøre fagpersonelle og beslutningstagere bedre til at finde frem til interne og eksterne retningslinjer, der løbende kan justeres og kommunikeres. Ligesom hun holder foredrag, der er særligt relevante for virksomheder, der gerne vil have nye perspektiver på, hvordan de håndterer de digitale medier, branding og kommunikation. Måske følger I de samme spor, der førhen var en guideline på sikker succes – men nu gør alle andre det samme, og I stikker ikke længere ud fra mængden. Lykke giver jer solide og nytænkende ideer til, hvordan I kan håndtere det i fremtiden.

Efter endt oplæg vil Lykke udlevere skræddersyet materiale til kunden. I materialet samler hun op på foredragets vigtigste pointer, og det der optog publikum mest. På den måde har I altid Lykkes råd og idéer lige ved hånden.

Se foredrag med Lykke Møller Kristensen

    Alle temaer udbydes også som temadage eller som workshops og giver deltagerne:
    – Viden til handling og forståelse
    – Inspiration til retningslinjner
    – Refleksion og indsigt
    – Perspektiv på aktuelle eller løbende temaer
    – Konkrete råd lige til at implementere
    – Indsigt i præmisserne
    – Idéer til løbende arbejde med den digitale dagsorden

     

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    12 råd til digital adfærd og dømmekraft

    • Hvordan forbedrer vi vores digitale bevidsthed? Lykke Møller Kristensen giver jer praktiske og veldokumenterede råd til, hvordan I bærer jer ad i hverdagen.
    • Hør nogle spændende perspektiver på, hvorvidt vi har tilpasset os den digitale tidsalder. Og hvis ikke, hvad skal der så til, for at vi kan agere klogt og bevidst på de digitale platforme som mennesker og organisation?
    • I foredraget får I 12 konkrete eksempler, der kan forandre jeres digitale liv – det handler ikke kun om at slukke telefonen. Lykke har formet sine råd på baggrund af sin solide brugerindsigt og analytiske baggrund som strategisk kommunikatør.
    • Glæd jer til en positiv forandring i jeres digitale adfærd og dømmekraft og et foredrag, der giver jer noget at snakke om.
    • Foredraget er særligt relevant for virksomheder, offentlige instanser, ledere og medarbejdere.

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    Digital adfærd og kultur – hvor ender vi henne?

    • Lykke Møller Kristensen fortæller i dette foredrag om de tendenser, vi ser hos mennesker, på sociale medier og i den digitale verden, og hvordan vi hjælper os selv og andre i den digitale færden.
    • Hvor er vi nu, efter smartphones har været allemandseje i mange år? Og hvor vil vi egentlig hen? Hvordan er det digitale menneske på job og derhjemme? Hvordan er det som medarbejder, leder, forældre eller som barn? Hvordan kommunikerer vi med hinanden? Hvilke nuancer overser vi, når vi taler om digitalt indfødte eller digitale nomader?
    • Pointen i foredraget er, at vi er nødt til at forstå, før vi kan ændre. Desuden skal vi gøre op med vores fordomme og fascination for at kunne agere og hjælpe os selv, hinanden, vores børn og de unge.
    • Skoler, forældre, skoleledere og børn og unge vil finde foredraget særligt relevant. Foredragets indehold centrerer sig om børn og unges faktuelle færden og de vigtigste opmærksomhedspunkter. Desuden giver Lykke afprøvede løsninger.
    • Foredraget tager udgangspunkt i Lykkes bøger “Børn & Sociale medier” (2016) og “Dit digitale barn har brug for en voksen” (2018).

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    Klogere sammen – for fagfolk/lærere

    • Foredraget centrerer sig om børn og unges faktuelle færden og giver en forståelse for, hvordan klassen og familierne spiller ind på børn og unges digitale liv og fællesskaber og udviklingen af samme.
    • Lykke Møller Kristensen bygger foredraget op med cases, og hun giver et blik på den udvikling, der sker i børn og unges brug af digitale medier. I får viden, perspektiver og indsigt i Lykkes mulige løsninger. Det vil være et åbent forum med plads til både spørgsmål og idéer fra deltagerne.
    • Under foredraget vil der være mulighed for at udarbejde retningslinjer og læringsgrupper. Derudover kan Lykke lave en forhåndsundersøgelse på skolen eller institutionen.
    • Vil I gerne have mere tid til at diskutere, eksperimentere og udveksle idéer? Så kan foredraget også udvides til en workshop. Både foredraget og workshoppen er løsningsorienterede, og Lykke kan også facilitere en medarbejdersamtale om emnet.

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    Content, native, Employer Advocacy?

    • Minder jeres virksomhedsstrategi på digitale medier efterhånden alt for meget om alle andres? Er I gået i stå med planerne for, hvordan I skal tackle det?
    • Lykke Møller Kristensen giver i dette foredrag eksempler på fejlslagne strategier og digitale no goes. Hun forklarer, hvordan og hvorfor alle virksomheder efterhånden fører samme strategi og ligner hinanden digitalt. De digitale muligheder bruges langt fra fuldt ud, og det kan skyldes manglende viden og mod eller kommunikative fælder, der virker oplagte – men det synes alle, og de er nu mere umoderne end smarte.
    • For at alle ikke skal gå i samme spor og i virkeligheden skille sig ud på samme måde som alle andre, er det vigtigt, at lederne kan kende forskel på gode og dårlige strategier.
    • Hør om alle tendenserne – lige fra dengang, hvor alle virksomheder drømte om en app, til content marketing og over til influencers og native advertising.
    • Undervejs i foredraget giver Lykke eksempler på god og dårlig digital performance.
    • Lykke kan tilpasse foredraget, så det matcher jeres virksomhed. Desuden kan hun foretage en screening af virksomheden online.

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    Digitale onboarding – kommunikation og digital performance

    • Danmark sakker bagud, når det kommer til digital omstilling, og en af årsagerne er, at kun 29 % af danske virksomheder er på sociale medier. Når det kommer til tilstedeværelsen på nettet, halter det også. Hvorfor?
    • En guide til at komme i gang og til at forstå det komplekse simpelt. Til at lave information, der kan deles, men også til at iværksætte interne kræfter til en vidensbank, der kan skabe forandringer i den digitale performance samt gøre samtalen om digital omstilling, idéudviklingen af digitale løsninger nemmere.

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    Bagom begrebet – en minimumsguide til den digitale verden

    • Bliver I forvirret, når termer som GDPR, data, algoritmer og hævnporno bliver nævnt? I foredraget går Lykke Møller Kristensen bagom de digitale begreber og fortæller, hvilke begreber I bør kende baggrunden for. Ligeledes går hun i dybden med, hvordan I passer på jer selv, når I færdes digitalt.
    • Det er et åbent foredrag, hvor I får en indføring i de helt gængse digitale termer og gode råd. Der vil være plads til alle typer af spørgsmål.

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    Dataetik er da bare noget, vi taler om

    • Der indsamles hver dag millioner af data om danske brugere. Men hvem indsamler data, og hvorfor er det stadig en hemmelighed? Hvordan tager man fat om nældens rod og kommunikerer noget, der er lidt comme il faut?
    • CSR, autentisk kommunikation og interne dialoger er vigtige for arbejdet med at formidle – og forstå indsamling af data.

    Lykke Møller Kristensen foredrag

    Er vi alle nøgne – med samtykke?

    • Et perspektiverende foredrag, der ikke kun tager dig med på for eksempel GoMore, Mindcraft, Taxa appen, digital registrering og sporing og din adfærd online men også ind i de grundlæggende psykologiske og filosofiske teorier, som vi måske kan skele til i en verden, hvor vi ikke har nedarvede principper at læne os op ad.
    • En grunddiskussion om, hvorfor man naturligvis ikke kan anvende NemID til at se porno med – eller kan man?
    • Et indblik i situationen bag overkrifterne, men også et foredrag, der løfter dig til at kunne agere klogere digitalt.

Referencer

Uforpligtende forespørgsel på Lykke Møller Kristensen

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Eller ring til os på

Tlf: 35 11 21 31

Foredragsemner med Lykke Møller Kristensen