Tlf. 35 11 21 31
Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenterTlf. 35 11 21 31
Ph.D., leder af Center for Ungdomsstudier, forfatter, og ekspert i børn og unge
Forespørg nemt på pris og dato4.75 ud af 5 stjerner
"Et meget veldokumenteret og inspirerende foredrag, formidlet med humor og engagement. Søren er et dejligt menneske, som udviser interesse for det sted, han kun skal opholde sig få timer - formår at skabe en god kontakt til tilhørerne. Flot."
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Om Søren
Foredrag
Referencer
Søren Østergaard har siden 1995 primært forsket i børn og unges hverdag og værdier, deres deltagelse i fritids- og foreningsliv, deres voksenrelationer, samt trivsel. I dag er han en af de mest kompetente foredragsholdere på området, og formår altid at give sine erfaringer og konkrete værktøjer videre til publikum.
Søren Østergaard har skrevet en lang række bøger omkring børn og unge – hvoraf kan nævnes ”Unge i en præstationskultur”, ”Jagten på frirum – Perspektiver på unge, hverdagsliv og fællesskaber, samt ”Der sker hele tiden noget – det gør der bare!” – en undersøgelse med fokus på Generation Alpha, fritid, forældre og fællesskab.
Søren Østergaard er uddannet inden for samfundsvidenskab og teologi og har en ph.d.-grad i teologi fra Københavns Universitet om forandring i spændingsfeltet mellem tradition og kontekst. Derudover er han daglig leder af CUR (Center for Ungdomsstudier)
Book en foredragsholder til jeres næste event der kombinerer lærerige undersøgelser og fakta med en høj grad af underholdning!
Se foredrag med Søren ØstergaardMed jævne mellemrum er der dog begivenheder, der kan betegnes som gamechangers, forstået som hændelser eller opfindelser, der meget håndgribeligt og helt grundlæggende ændrer præmisserne for vores liv som mennesker. En sådan begivenhed fandt sted i San Fransisco i 2007, da Steve Jobs præsenterede den første iPhone – og i den forbindelse proklamererede, at den ville ændre verden. Han fik i dén grad ret!
Særligt for den kommende generation af børn og unge – dem der er født efter 2007 og som betegnes som Generation Alpha- har lanceringen af iPhonen været generationsdefinerende. De har fået en iPad i hånden, før de kunne tale, og skærmene – i mange forskellige udgaver – er altid ved eller i hånden. Men hvad betyder de ændrede rammevilkår i forhold til f.eks. deres evne til at indgå i fællesskaber, værdier, drømme og forventninger til voksne?
Med afsæt i en undersøgelse foretaget blandt 1100 elever i 3-6.kl, samt deres forældre, er ambitionen med foredraget at vi sammen kommer ind hovedet på en generation af piger og drenge, der på en del områder vokser op under helt anderledes rammevilkår, end de voksne som de møder i deres hverdag.
Vi skal også se på de voksne funktion i Generation Alphas liv, for såvel hverdagen som store spørgsmål i livet kalder stadig på følgeskab og modspil af nysgerrige voksne, der er nogenlunde opdaterede på, hvad der er på spil, når man er 11-12 år gammel. Det kræver voksne, der – selvom de med jævne mellemrum oplever at være helt væk – alligevel tør være nysgerrige og spørgende i forhold til arenaer og temaer, hvor de ikke umiddelbart er på hjemmebane. Det er denne proaktive nysgerrighed, som foredraget udfordrer til – og giver bud på hvordan det den kan praktiseres uden at det bliver akavet.
På Center for Ungdomsstudier har vi siden 1995 hvert femte år spurgt udskolingseleverne om deres forventninger til voksne, hvad de lavede i deres fritid, hvad der var vigtigt når de gik til noget, samt hvilke forventninger de havde til fremtiden. Det var lige i slipstrømmen af Murens fald. Verden var åben, mulighederne var mange og Poul Kjøller var Gud! Siden da er der sket meget!
Rammerne omkring ungdomslivet i 2020”erne er anderledes. Individualiseringen er blevet et grundvilkår. Sikkerhedsprocedurerne i lufthavne er en konkret reminder om, at resten af verden måske ikke er et helt så sikker og åben, som vi troede. Klimaforandringerne udgør et noget dystert bagtæppe for vores forventninger til fremtiden.
I dette foredrag er der fokus på at forstå, hvilken betydning de ændrede rammevilkår har for unges arbejde med, at finde svar på de eviggyldige ungdomsspørgsmål : ”Hvem er jeg? Hvad skal jeg? & Hvem skal jeg det sammen med? Hvad betyder det at svarene på disse spørgsmål skal findes sammen med jævnaldrende venner, der er lige så kloge/dumme som en selv, og forældre der i nogen grad selv går og tumler med de samme spørgsmål? Hvilken rolle spiller den organiserede fritidsarena? Bliver de unge til nogen mens man går til noget, og er det primært i fritidslivet at de oplever frirum, eller er der også andre vigtige frikvarterer i deres liv?
Der er nogle af de spørgsmål der sættes fokus på i foredraget, der baserer sig på interviews og en spørgeskemaundersøgelse blandt 2000 elever i 7-9.kl.
Man skal helst være en succes på ALLE arenaer – perspektiver på unge og gymansieliv
Med afsæt i en undersøgelse foretaget i 2018 blandt 1100 gymnasieelever giver foredraget en introduktion til nogle af de udfordringer, man som gymnasieelev står over for i mødet med en uddannelsesinstitution, der pludselig stiller faglige krav.
Det handler om forældre, der trækker sig og primært overgår til afdelingen for logistik, lærere, der knap nok kender ens navn, gamle fællesskaber, der falder sammen og nye, der skal etableres og alle de andre skift, der er med i pakken når man vælger at gå på gymnasiet.
Foredraget giver også en række bud på, hvordan man kommer igennem gymnasiet uden at bukke under af stress, hvilke forventninger, der er til forældre og andre voksne, samt hvilke udfordringer foreningslivet står over for i mødet med en gruppe af gymnasieelever, der oplever at perioden på gymnasiet er en udfordrende tid.
Med afsæt i erfaringer med at føre HB Køge Women fra serie til CL på fire år, samt fra Køge BK´s pigeafdeling der på et år er vokset fra 25 til 325 spillere, vil der i oplægget være fokus på hvordan fritidslivet bliver til meget mere end blot en aktivitet, som man går til et par gang om ugen.
I oplægget vil der bl.a. blive introduceret til:
Hvordan vi kan italesætte fritidslivets potentielle transferværdi i forhold til trivsel, relationelle færdigheder, samarbejde m.v.
Udfordringen med at gøre fritidslivet til en øvebane, hvor udøverne går fra at være præstations- til at blive mere vidensmotiverede…..
Vigtigheden af, at få aflivet begrebet fastholdelse – det er noget man bruger i Kriminalforsorgen! I fritidslivet graver vi vandhuller!
Hvorfor vi er nødt til at tænke anderledes omkring økonomi, så vi i stedet for at tage udgangspunkt i de tre der ikke kan betale, tager afsæt i de 17 der gerne vil betale mere, hvis de oplever at kvaliteten et god!
Hvordan vi skaffer de ”frivillige” såvel som professionelle ”hænder” der er helt afgørende for at lykkes!
Oplægget er skruet sammen så det giver mening på for alle aktører på fritidsarenaen – idræt, musik- og billedskoler, spejdere, fritidsklubber m.v.
Danske unge oplever i stadigt stigende grad at være en del af en præstationskultur, hvor der undervises to the test, og hvor fokus er på bestå snarere end at forstå! De oplever, at de stadig tidligere skal præstere – de bliver løbende vurderet via nationale tests og i 6. klasse kommer UU-vejlederen første gang og fortæller om uddannelsesparathed til elever, der er 12 år gamle! Og pigerne er et kapitel for sig selv – de lever i en verden, hvor det perfekte er blevet det normale, og hvor angsten for at fejle – dvs. få et 7-tal! – fylder rigtig meget!
Hvilke strategier anvender danske unge i forhold til at håndtere de mange krav? Hvad betyder det for de unges livskvalitet, at de konstant skal præstere? Hvilke frikvarterer er der i deres liv? Hvad kan voksne gøre for at støtte unge så de håndterer det ydre pres på en sund måde? Det er nogle af de temaer, der sættes fokus på i dette oplæg, som baserer sig på en undersøgelse blandt 3000 elever i udskolingen og på landets ungdomsuddannelser.
Hvis vi skal nå de 20% af eleverne, der pt. ikke knækker uddannelseskoden og de 40%, der hver eneste dag møder mere mindre demotiverede ind i udskolingen – er vi nødt til at arbejde med en anderledes og mere varieret skoledag bl.a. åben skole. Skolereformen åbner op for en større grad af samarbejde med erhvervslivet, foreninger m.v. og en række udviklingsprojekter peger på dette samarbejde kan være med til dels at øge trivslen og fagligheden blandt eleverne, men også være med til at give foreningslivet flere medlemmer og gøre det nemmere for virksomheder at rekruttere fremtidens lærlinge.
I oplægget vil der blive introduceret til en række grundlæggende forudsætninger for at samarbejdet kan lykkedes, så det skaber værdi for alle de involverede parter og ikke mindst eleverne.
Danske unge spiser stadig sundere, de dyrker mere motion, de drikker mindre, de er mindre kriminelle m.m. Samtidig viser en række undersøgelser også, at unges trivsel er under massivt pres – de er stadig mere kropsutilfredse, går til psykolog, sover mindre, spiser mere, medicinerer mere, er mere stressede osv. Udtrykt i overskriftsform så opfører det store flertal af danske unge sig rigtig pænt, MEN de har det ikke særlig godt!
I oplægget vil der være fokus på at identificere de faktorer der har betydning for, at danske unges trivsel er truet, og hvad der skal til for at udvikle robuste og livsduelige unge – herunder et specielt fokus på, hvad der kendetegner de voksne, som har en direkte betydning for at børn og unge udvikler en ”robusthed”, der gør, at de har mod på at give sig i kast med ungdomslivet.
I gamle dage legede man med dukker , i dag er man sammen omkring en virtuel avatar, men legen er i udgangspunkt den samme! – foredraget her bringer perspektiver på de digitale indfødte.
Nutidens børne- og ungdomsliv adskiller sig i udgangspunkt ikke væsentligt fra tidligere tiders børne- og ungdomsliv. De leger stadigvæk røvere og soldater, er sammen med deres venner, samler og bytter alt mellem himmel og jord. Derimod har rammen omkring disse aktiviteter ændret sig. Røvere og soldater er blevet til Call of Duty, de bytter YouTube-klip i stedet for glansbilleder, og reelt er de mere sammen end tidligere – men ofte ikke ansigt til ansigt.
Det store flertal navigerer i en ung alder hjemmevant i det digitale rum, de behandler hinanden ordentligt og deres primære frygt er ikke, at de møder klamme typer, men om de mister et level i et spil! Udfordringerne i det virtuelle er især, at en lille gruppe ikke agerer kompetent, at børn og unge ikke altid overvejer de spor de sætter, og at det virtuelle ofte er en voksenfri arena.
I oplægget vil der være fokus på en introduktion til, hvordan børn og unge færdes på nettet – herunder: Hvilke udfordringer møder de? Hvilke fodspor sætter de? Hvilken rolle har vi som forældre i forhold til, at vores børn bliver klædt godt på til deres færden i det virtuelle rum?
Hvorfor tager yngre medarbejdere ikke selvstændige initiativer – og hvad skal der til for at motivere dem til at tage ansvar i hverdagen? Hvad er baggrunden for, at de har højere sygefravær end ældre medarbejdere – er det fordi de er dovne, eller er der andre ting på spil? Hvilke arbejdspladser er det, de efterspørger? Hvilke former for ledelse efterspørger de? Hvordan får man dem til at arbejde sammen med medarbejdere, der har været i virksomheden i længere tid?
Med afsæt i en introduktion til de generelle kendetegn for Generation Y-Z vil der i oplægget være fokus på, hvordan man som en virksomhed kan rumme såvel elever som nye yngre medarbejdere, der ofte har helt andre forventninger til arbejdslivet, end de medarbejdere der har arbejdet i virksomheden gennem længere tid – herunder hvordan man skaber en virksomhedskultur, hvor generationerne gensidigt udfordrer hinanden.
Et foredrag med perspektiver på den gode voksne!
Med afsæt i en række undersøgelser af unges voksenforventninger og forældreroller, vil der i oplægget blive sat fokus på, hvordan man som forældre, lærere, pædagoger m.v. kan fremstå som en signifikant voksen i børn og unges liv. Hvordan kan man påtage sig funktionen som såvel en relevant samtalepartner som normsætter for børn og unge – samtidig med, at man som voksen også selv oplever, at der er mange ting til forhandling – herunder det forhold at man i nogen udstrækning spiller på den samme kulturelle spilleplade som de unge, man forsøger at være noget for?
Ungdomsklubben blev født dengang de unge hang på gadehjørnet, men det gør de som bekendt ikke længere. Klubberne er nødt til at gentænke klubprojektet, samt sætte ord på hvad det egentlig er, man som klubmedarbejder kan i samværet med børn og unge – og helst i et sprog, som også giver mening uden for klubben.
I foredraget vil der blive sat fokus på, hvilke klubber børn og unge efterspørger, vigtigheden af at formulere et klubpædagogisk DNA, sammenhængen mellem struktur og pædagogik, samt vigtigheden af, at der i klubberne etableres såkaldte strukturerede frirum.
Med afsæt i en kort introduktion til aktuelle ungdomskulturelle strømninger og en række undersøgelser omkring det frivillige B&U-arbejde, sættes der i foredraget fokus på, hvad der gør, at børn og unge melder sig hhv. ind og ud af frivillige organisationer. Foredraget præsenterer de unges forventninger til ledere, aktiviteter m.v., og hvordan man kommer i gang med konkrete fornyelsesprocesser i det frivillige B&U-arbejde – og foredraget indeholder med garanti ingen lette svar.
Det var så spot on; Søren kontaktede mig samme formiddag, og det var tydeligt i oplægget, at han havde forstået, hvad vi var for en institution, og hvad vores opgave generelt er. Det passede virkelig godt ind i vores udfordringer/opgaver.
Heidi Møller
Et meget vedkommende og up-to-date foredrag.
Helle Kronborg Krogsgaard
Et super foredrag tilrettet vores ønsker og meget relevant for alle deltagere.
Tina Torp Staffe
Humoristisk og med gode eksempler.
Sysser Nielsen
Fantastisk og vedkommende foredrag formidlet af en virkelig dygtig foredragsholder, der formår at bruge sig selv og en enorm datamængde, som gør at han rammer bredt hos publikum.
Trine Krause Larsen
Sørens indlæg og kontakt med publikum såvel de unge som pædagoger og foreningsfolk var super godt. Det var en fornøjelse at have Søren med i vores 3-timers program om børneliv 2.0.
Charlotte Mikkelsen
Et spændende foredrag som satte livet som vejledere i perspektiv. Hvordan rummer vi bedre den nye generation - er vi andre blevet for gamle eller kan vi drage nytte af hinanden. Søren Østergaard er god til at sætte tingene i perspektiv.
Trine Hebsgaard
Søren satte rigtig mange gode spor den anden dag på Efterskoleforeningens årlige Vejlederkonference, som var en tirsdag morgen kl. 9.15 og en time frem. Sørens foredrag var sprudlende og nærværende. Det bandt faktisk indslagene fra 1. konferencedag sammen så flot at man skulle tro, at Søren havde været en flue på væggen. Som én tilhører sagde: vi jyder kan være lidt ”høhø” overfor en ”københavner”, og så oveni købet én der speedsnakker, MEN Søren tog os alle MED STORM. FLOT.
Lis Brok-Jørgensen
God til at ramme en forskelligartet målgruppe. Klart budskab. God til at formulere sig.
Kirsten Storgaard
Super skarp og god til at formidle.
Jesper Emil Sørensen
Det var et fantastisk oplæg. Søren var meget levende (kom ud over "kanten" til de som hørte oplægget), nuanceret og fantastisk til at ramme det tema, som var aktuelt for os at vide mere om. Oplægget bar præg af et stort fagligt grundlag, interesse og erfaring. Kun positive roser.
Lene Winifred Larsen
Et rigtig godt inspirerende og underholdende oplæg
Heidi Grejsen
Søren leverede et superinspirerende og veltilpasset foredrag om Generation Z og Y.
Ann Marie Sindt Lauridsen
Fantastisk fleksibilitet og kendskab til publikum.
Kim Øyan
Fin og hurtig service.
Kim Christophersen
Søren kom tidlig til skolen for at fornemme skolens elever og undervisningsmiljø mm - tydelig at mærke i det efterfølgende foredrag.
Tage Jepsen
Søren Østergaard holdt et fremragende oplæg, hvor kan tegnede et godt og nuanceret billede af nutidens unge. Et billede, som vi kan bruge i vores daglige møde med de unge og som afsæt for at forstå dem bedre.
Elsebeth Nygaard
Vi var glade for at det lykkes at skabe en rigtig god dialog. Mange forældre udtalte sig særdeles positivt om foredraget.
Allan Haahr Hansen
Stor ros til Søren Østergaard, som gav os et fantastisk foredrag, som vi også måtte være med til at give input til. Han var meget lydhør over for vores ønsker til fokus, og det jeg som en stor fordel.
Majken Bach Myhr
Levende og involverende foredrag
Andreas Kjærgaard
God til at engagere folk i salen, særligt involvering af de unge mennesker som deltog - dem trak han ind som eksperter på området - det fungerede rigtig godt. De unge følte ham gik i øjenhøjde med dem - og kunne forstå deres verden.
Helle Bitsch Pedersen
I forbindelse med det interne arrangement (2 dage), som oplægget var en del af, er der udarbejdet en intern evaluering. Mht. oplægget er der målt på om oplægget gav/var: fagligt udbytte, inspirerende, afvekslende, relevant for funktion, øget forståelse for elevgruppen og om pointerne kunne bruges i arbejdet med elever/kursister. Resultat var at fra 90-98% af besvarelserne lå i kategorierne 'enig' eller 'meget enig' (de to bedste kategorier). Så stor tilfredshed.
Jette Embord Nielsen
Søren har ny og relevant viden om de unge lige nu. Han evner at sætte sin forskning i spil i et inspirerende foredrag, der på en venlig og humoristisk måde får fokus på de voksnes som rollemodeller og fokus på det ansvar for de rum vi skaber til de unge, at blive voksne i.
Helle Ibsen
Østergaard er en blændende foredragsholder. Han er i den grad i stand til at fange de unge ind. Han er i øjenhøjde med dem og kan varmt anbefales!
Mette Born Djurhuus
Utrolig vedkommende og aktuelt foredrag med en meget oplagt foredragsholder. God interaktion med publikum.
Lise Mejlholm
FANTASTISK formidling og indhold
Sandra Rasmussen
Søren er en fantastisk formidler- Han er vidende og underholdende.
Bente Mousten
Fantastisk levende og vedkommende.
Line Høst
Meget interessant og underholdende foredrag. Det var tydeligt, at Søren har en stor viden inden for ungdomskulturen.
Manja Rothenberg
God dialog med Søren om indholdet og absolut relevant og nærværende for målgruppen.
Tommy Kristoffersen
Søren og ungepanelet spillede rigtig godt sammen. God dynamik. Deltagerne har rost oplægget.
Anne G. Mortensen
Vi lavede et dobbeltarrangement med Søren, hvor han holdt foredrag for hele vores udskoling og deres lærere om eftermiddagen og for deres forældre om aftenen. Søren, 680 elever, 40 lærere i en hal - noget af en opgave, og han løste den flot! Han er en dygtig formidler og har et superrelevant budskab til både elever og de voksne omkring dem, og han er god til at underbygge sine iagttagelser og anbefalinger med relevant forskning på en kompetent og troværdig måde.
Birgit Villebro
Søren Østergaard var indlevende og energisk. Et oplæg man ikke kunne undgå at blive revet med af.
Kristine
Søren var bare rigtig god - super inspirerende og god til at rumme alle de spørgsmål der var
Lene Christensen
Søren leverede et spændende, givende og brugbart foredrag til vores elever, forældre og personale. Med humor og alvor fik vi forskellige perspektiver på ungdomsliv, trivsel og digital dannelse i en præstationskultur!
Dan Simonsen Christiansen
Søren har fået mange fine tilbagemeldinger på hans foredrag og det var fint målrettet vores ønske. Gruppen var blandet af mange forskellige faggrupper.
Lene Skjelbo
Vi havde en kort men fyldestgørende dialog op til afholdelse af arrangementet. Søren var levende og meget opmærksom på, hvilket publikum han havde og var en ressource i forhold til sparring og afstikkere i lyset af publikums viden og interesse.
Henrik Rydahl
Vi var meget oplyste, inspirerede og begejstrede over Sørens foredrag. Jeg(forstander) brugte flere af pointerne i min velkomsttale til den nye årgang for elever og forældre. Vi kunne sagtens have hørt på ham længere.
Marianne Kjær Nielsen
Foredraget var særdeles relevant og vedkommende for begge skolers medarbejdere.
Brian Hoff Larsen
Det var særdeles inspirerende takket være en god dialog med Søren inden mødet.
Palle Friborg Kjeldgaard
Søren er så god til at tilpasse sit oplæg til målgruppen og fornemme i rummet, hvad der også giver mening.
Annie Johanson
Søren var fuldstændig fantastisk og meget nem at samarbejde med. Han gjorde oplægget vedkommende og tilpassede det til arrangementet og de deltagere der sad i salen. En perfekt afslutning på vores dag.
Dorthe Jensen
Super spændende, meget underholdende, godt formidlet
Taja Lindby
Inspirerende og oplysende foredrag om relationer mellem voksne og børn og unge i klubber.
Hanne Beusch
Med afsæt i et foregående møde ramte Søren Østergaard meget præcist ned i de forventninger og hensigter, vi havde for hans oplæg. Det gav os meget at arbejde med efterfølgende.
Per Weile Bak
Godt vedkommende foredrag
Christina Vinter-Thomsen
Skarp, underholdende og relevant!
Thue Thesbjerg
Søren Østergaard er fantastisk. Søren har et stort indblik i børne- og ungeområdet, han er klar i mælet, underholdende i sin form. Når Søren taler, har han alle med.
Holger R. Nissen
Det var et rigtig godt foredrag med Søren Østergård som omhandlede Generation Z. Der var lige del af humor og alvor, og Søren formåede at gøre oplægget relevant for vores skole, samt synet på de unge elever vi har på skolen. Det var virkelig godt.
Vibeke Andersen
Meget inspirerende. Formåede at nå ud til alle og det var godt med fokus på hvad vi kunne gøre også. Helt spontane reaktioner på dagen - "vi er flyvende" - "Det giver så god mening".
Inger Bach Henriksen
Søren leverede et solidt foredrag omhandlende emner der er relevante for vores daglige arbejde. Søren fik på kort tid involveret hele personalegruppen med dialog og refleksioner. Generelt var det godt oplæg.
Sisse Christensen
Søren var god til at få budskaberne rettet mod de unge og få inddraget de fokuspunkter vi som opdragsholdere havde bedt om. Derudover anvendte han vores lokale data som reference ind i hans forskningsmæssige budskaber
Anja Johansen
Meget relevant, super nærværende.
FGU Nordvest
Søren er super nærværende og engageret og han er fantastisk til at indrage de ellers lidt “sky” elever.
Christel Møker
Søren levere energisk og kompetent, et statistisk underbygget blik på ungdomslivet. Han kommer med klare pointer som er god basis for drøftelse af nye strategier og tilgang
Bo Albertus
Det var et interessant og relevant oplæg. Søren Østergaard er en god formidler.
Merete Jagd Esmarch
Det var meget brugbart og relevant for os - Søren var god til at formidle det nyeste viden til os. Og inddrage medarbejderne - det havde en rigtig god virkning
Louise Hansen
Super godt foredrag. Inspirerende, oplysende og nærværende for alle medarbejdere på efterskolen. Vi vil bestemt bruge Søren i anden sammenhæng. Fx til forældre og elever.
Svenstrup Efterskole
Søren var meget inspirerende og skabte som den første oplægsholder på konferencen en fantastisk god stemning, hvor deltagerne oplevede at være medinddraget. Som direkte konsekvens heraf var deltagerne aktive spørgere den restende del af konferencen. Sørens oplæg var relevant og på en fagligt højt niveau.
Tina Kramer
Virkelig godt! Flot målrettet til os. Både informativt og underholdende.
Dorthe Bohlbro Simmelsgaard
Godt og velstruktureret foredrag med god inddragelse af tilhørerne.
Maria Mols
Professionelt og tilpasset vores målgruppe
Carina Nielsen
Det var rigtig godt :)
Brian Heim
God og inspirerende og levede helt op til forventningerne.
Mogens Vestergård
Det var et super godt foredrag, hvor Søren kom godt i dialog med de deltagende elever og især forældre.
Søren Aagesen Goth
Søren er en engageret underviser. Det var et foredrag, der blev holdt for en bred skare fra foreningslivet, og Søren havde inden sat sig ind i, fra hvilke foreninger deltagerne kom. Det var super og gjorde at alle følte sig set og hørt.
Kirsten Ærø
God optakt, afvikling og efterbehandling!
Hans Chr. Grau-Hansen
Engageret oplægsholder og god inspiration til hele EUD-lærergruppen!
Jane Vinther
Meget lærerigt og fakta leveret med humor
Lisbeth Bagunck
Søren Østergaard formår at levere et oplæg som er indlevende og inddragende. Han fortæller levende om nogle meget tankevækkende dilemmaer.
Helene Olsen
Vanvittigt interessant og høj aktuel viden om ungdomskulturen
Nanna Blankschøn
Et vigtigt foredrag for at få et dybere indblik i, hvordan det står til med trivslen hos de unge mennesker.
Stephanie Graf
Søren er en blændende formidler og er super bevidst om sin målgruppe.
Bitten Schjødt Kjær
Dygtig oplægs holder og formidler med gode pointer og humor.
Betina Wittrup Laursen
Et meget veldokumenteret og inspirerende foredrag, formidlet med humor og engagement. Søren er et dejligt menneske, som udviser interesse for det sted, han kun skal opholde sig få timer - formår at skabe en god kontakt til tilhørerne. Flot.
Birgit Nielsen
Suveræn og meget inspirerende.
Niels Thiesen
Et meget seriøst og informativt oplæg!
Finn Kanstrup Hansen
Relevant og nærværende.
Martin Hedegaard
Søren Østergaard var rigtig god til at indrage de lokale problematikker og målrette foredraget/debatten derhen hvor det gav rigtig god mening. Han udnyttede sin store baggrundsviden til at afdække rigtig mange problematikker og sætte gang i en givtig og fremadrettet debat. Deltagerne blev faktisk meget berigede og lidt glade i låget, selvom det var et fyraftensarrangement efter en lang arbejdsdag.
Niels Kristian Madsen
Meget relevant emne, og fantastisk dygtig foredragsholder.
Hans Ulrik Munk
Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.