Henter Indhold ...

Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter
profile-cover-generic-06

Kan computerspil og læring kombineres?

Tore Neergaard Kjellow

Tore Neergaard Kjellow

Stifter af Skolen i Spil. Hvordan kan computerspil være gavnlige for børn og unges læring?

Forespørg nemt på pris og dato
Uforpligtende forespørgsel på Tore Neergaard Kjellow

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Generelt har vi en modstridende tilgang til unges og børns store trang til computerspil - både i hjemmet og i skolen. Men måske kan spil gøre noget godt for elevernes læring? Tore Neergaard Kjellow fortæller i sine foredrag, hvordan I kan motivere de unge til læring via spil.

Tore er stifter og ejer af firmaet Skolen i Spil, der holder foredrag, kurser og workshops om spil og læring. Siden år 2000 har han arbejdet med spil som pædagogisk værktøj og er en af landets førende eksperter på området. Tore er en erfaren foredragsholder, og har bl.a. talt på New York University, Den internationale spilfestival Counterplay, Danmarks læringsfestival, Danmarks største spilfestival Game Scope og LEGO Education IDEA Workshop.

Tore har udviklet undervisningsmetoden Skolen i Spil, der bruger narrativ pædagogik, spil og spiltænkning til at skabe engagerende og motiverende undervisning, der sætter børns kompetencer i spil på en ny måde til glæde for fællesskabet og den enkelte elev.

Se foredrag med Tore Neergaard Kjellow

    Tore Neergaard Kjellow foredrag

    Spild-tid eller spil-tid?

    • Bliv klogere på den nyeste forskning, og bliv inspireret til selv at sætte din skole i spil.
    • 92 % af alle børn og unge i Danmark spiller computerspil hver dag. Det kan lyde voldsomt, men er det nødvendigvis et problem? Skolen i Spil-tilgangen er en ny og unik måde at undervise på. Tilgangen bruger elevernes interesse for computerspil til at gøre undervisningen relevant og meningsfuld for alle, særligt de der ikke engagerer sig i skolen, som den er nu. Igennem et flerårigt forskningsprojekt har Aalborg Universitet dokumenteret, hvordan tilgangen kan løfte elever i læringsvanskeligheder ud af mistrivsel og reducere deres oplevelse af pres og tvang i skolen. Tilgangen skaber også bedre relationer eleverne imellem, skaber øget motivation for deltagelse i faglige og sociale aktiviteter på tværs af alder og køn.
    • Foredraget runder bl.a. punkter som: Hvorfor spil i skolen? Hvad laver ungerne egentligt? Hvad stiller vi op med digitale indfødte og skærmtid? Kan spil løse inklusionsudfordringen?
    • I får i dette foredrag ny viden og konkrete ideer til, hvordan I kan begynde at tænke undervisning på en ny måde.

    Tore Neergaard Kjellow foredrag

    Kursusdag: Sæt skolen i spil?

    • Prøv Skolen i Spil-tilgangen på egen krop, og få inspiration og praktiske redskaber med hjem.
    • En hel dag hvor du: Lærer ved at gøre, prøver at spille computer selv, bliver guidet igennem refleksion over spiloplevelserne, oplever pædagogisk brug af spilelementer i undervisning og får ny viden og konkrete værktøjer.
    • Efter kursusdagen vil deltagerne have en dybere forståelse for spilbaseret læring og vil begynde at kunne implementere dele af Skolen i Spil-tilgangen i egen undervisning.

Referencer

Uforpligtende forespørgsel på Tore Neergaard Kjellow

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Eller ring til os på

Tlf: 35 11 21 31

Foredragsemner med Tore Neergaard Kjellow