Henter Indhold ...

Søren Bechmann

Direktør, forfatter og foredragsholder

Søren Bechmann er en efterspurgt foredragsholder og holder et stort antal åbne og lukkede foredrag hvert år. Emnerne er service, kunderejser og reklamationsstrategi. Formen er inspirerende, afslappet og humoristisk, og samtidig er Søren ikke bange for at dele ud af praktisk viden og konkrete værktøjer.

UFORPLIGTENDE FORESPØRGSEL

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpligtende

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Book nu på tlf: 35 11 21 31

Med sine populære foredrag om service og servicedesign er Søren Bechmann blevet en efterspurgt foredragsholder, der får publikum til at smile, når han krydrer faglige emner med små anekdoter. 

Søren Bechmann er derudover også forfatter til “Service er marketing”, der udkom i 2012, og blev en stor succes. Berlingske Tidende kaldte bogen: “…en af de vigtigste ledelsesbøger, som er skrevet på dansk”. Søren Bechmann har desuden skrevet fire bøger, inkl. den første danske bog om servicedesign – “Servicedesign” – der udkom i 2010. Den femte “Gør kunden god igen”, udkom i begyndelsen af 2014 og er en bog om strategisk og praktisk klagehåndtering. Senest har Søren færdiggjort bogen “Kunderejsen”, der omfatter den rejse som opstår alle de steder, hvor kunden interagerer med virksomheden, når der købes et produkt eller en serviceydelse.

Søren Bechmann er grundlægger af og direktør i Service Design Institute, der med afsæt i servicedesign hjælper private og offentlige virksomheder med at skabe bedre serviceydelser på tværs af alle touchpoints – med henblik på at skabe kopiresistent differentiering. Fra 1983 og ca. 25 år frem var han kommunikationsrådgiver og forretningsudvikler i reklamebranchen; bl.a. i en årrække direktør og partner i et af Danmarks største reklamebureauer. Han har beklædt en række tillidsposter i ind- og udland. I dag sidder han i bestyrelsen i en IT-virksomhed og et rejsebureau.

Søren Bechmann foredrag er underholdende og leverer værktøjerne med entusiasme og er især brugbare for virksomheder, kommuner og foreninger der gerne vil optimere deres service samt blive bedre til at håndtere utilfredse kunder. Derudover kan foredragene tilpasses til det enkelte arrangement og målgruppe.

    Søren Bechmann foredrag

    Service er marketing

    • ALT kommunikerer, og det er langt fra sikkert, at det er den kommercielle kommunikation, der kommunikerer mest eller især bedst. Ofte kan den 17-årige ungarbejder i Fakta eller en faktura fra TDC gøre større indtryk på kunderne (på godt og ondt), end f.eks. markedsføring, der som regel ikke er andet end overfladisk og højglanspoleret lovprisning af virksomheder, produkter og serviceydelser. Ifølge Søren Bechmann skabes et stærkt brand ikke af det, som en virksomhed siger, men af det den gør. Den bedste form for markedsføring en virksomhed kan tænke sig, er derfor “word of mouth”. Og vejen til word of mouth bliver en hel del lettere, hvis virksomheden fokuserer på at yde god service. Men hvordan gør man? Og ikke mindst hvordan sikrer man, at den gode service er attraktiv for kunden samtidig med, at den er effektiv og bæredygtig for virksomheden?

    Søren Bechmann foredrag

    Servicedesign

    • Servicedesign er en ny disciplin med mange muligheder. Den er baseret på designtænkning og drejer sig blandt andet om at tilrettelægge uhåndgribelige og ofte komplekse oplevelser, der rammer mennesker gennem mange forskellige touchpoints over tid med henblik på at gøre oplevelserne attraktive for kunderne, effektive for virksomhederne og anderledes i forhold til konkurrenterne. I dette foredrag får du en introduktion til disciplinen og et indtryk af, hvad du kan bruge den til.

    Søren Bechmann foredrag

    Servicedesign kan redde den offentlige sektor

    • Den offentlige sektor er under pres. Borgerne har visse forventninger til omfanget og kvaliteten af den offentlige service, og samtidig udfordres sektoren af en virkelighed, der mest af alt består af stigende omkostninger, færre hænder og reducerede bevillinger. Derfor har opgaven for at omstille den offentlige sektor til velfærdssamfund fået nye grundvilkår: Man skal skabe mere service for færre penge. Det er i den sammenhæng at servicedesign kommer ind i billedet, og i dette foredrag giver Søren Bechmann en introduktion til disciplinen og et indtryk af, hvad du kan bruge den til.

    Søren Bechmann foredrag

    Gør kunden god igen — strategisk og praktisk håndtering af utilfredse kunder

    • Det er altid billigere at holde på en eksisterende kunde frem for at forsøge at tiltrække en ny. Men hvad så når der sker en fejl, som gør at en kunde bliver utilfreds og måske ender med at klage? Det viser sig faktisk, at håndteres den utilfredse kunde rigtigt, kan kunden ende med at blive mere tilfreds end den kunde, der aldrig har været utilfreds med noget som helst. I dette foredrag gennemgås de strategiske potentialer i den gode klagehåndtering. Samtidig med at der præsenteres helt konkrete redskaber til håndtering af den utilfredse kunde.
    • Foredragene har typisk en længde fra 30 minutter til ca. 2 timer. Det aftales fra gang til gang samtidig med, at det er muligt at kombinere og tilpasse foredragene, så de passer ind i sammenhængen, deltagersammensætning og programmet i øvrigt.
    • Dét får du bl.a. med hjem: Inspiration til at tænke i touchpoints – og forståelse for resultaterne af, at alt kommunikerer, konkrete redskaber til at identificere, prioritere og kvalitetssikre touchpoints, forslag til hvordan kunderejsen kan gøres både attraktiv og effektiv, og forklaringen på hvorfor utilfredse kunder kan gøres til de mest loyale ambassadører.
Foredragsholdere der minder om Søren Bechmann

Foredragsemner med Søren Bechmann