Henter Indhold ...

Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter
generic-cover1

Bliv klar til at dyrke dine styrker og håndtere dine svagheder

René Oehlenschlæger

René Oehlenschlæger

Ilt-tilfører, foredragsholder, underviser og kemiker - Foredrag om godt humør, forandringer og styrkebaseret livsførelse.

Forespørg nemt på pris og dato

4.75 ud af 5 stjerner

"René gav mig og mine medarbejdere et super godt foredrag, som har givet en stor inspiration, både i forhold til deres arbejde, men også rent privat. Vi fik alle en vitamininsprøjtning til at få løftet vores arbejdsglæde i enheden, til at blive endnu bedre."

Vivian Karlsen - DSB Se alle referencer
Uforpligtende forespørgsel på René Oehlenschlæger

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
About icon

Om René

Lecture icon

Foredrag

Video icon

Video

References icon

Referencer

Interviews icon

Artikler

Forespørg nemt på pris og dato

René Oehlenschlæger er en meget efterspurgt- passioneret- og vital foredragsholder. I 2018 debuterede han som forfatter, da han udgav bogen STÆRKERE – Dyrk dine styrker, håndtér dine svagheder. I selskab med bogens medforfatter, Mikael Kamber, gæstede han i den anledning go´ morgen Danmark. Temaet for interviewet var forandringer og styrkebaseret livsførelse.

René Oehlenschlægers evalueringer bærer præg af, at han er en foredragsholder der er i øjenhøjde, nærværende, inspirerende og særdeles humorfyldt. Med René griner man, samtidigt med at man får tilført viden og redskaber til brug i dagligdagen.

René Oehlenschlæger er som den første i Danmark uddannet i positiv psykologi i USA ved Tal Ben-Shahar, der er et fyrtårn inden for positiv psykologi. René deler sin omfangsrige viden om positiv psykologi på en inviterende og involverede måde, der giver deltagerne lysten- og redskaber til at videreudvikle sig fagligt og personligt.

 René Oehlenschlægers foredrag og undervisning er baseret på den nyeste forskning inden for positiv psykologi. Videnskaben om positiv psykologi er studiet af psykologiske styrker og positive følelser. Den nye disciplin udgør et skift i professionel opmærksomhed fra ”Hvad er der galt med folk” til ”Hvad gør folk rigtigt”. Altså mest fokus på det der virker, da netop dette giver mere engagement, forandringsparathed og bedre relationer samt resultater. Og det er ikke svært at bruge, bare fordi det er videnskab. Det skal være nemt og enkelt at anvende i dagligdagen… Og netop det at gøre det komplekse jordnært- og brugbart er en af Renés spidskompetencer.

Med over 15 års erfaring fra erhvervslivet som organisk kemiker, ansat og leder kender René til de udfordringer et moderne arbejdsliv består af. Siden 2010 har René været ledelseskonsulent og foredragsholder, hvor han har haft fokus på samarbejde og forandringsparathed.

René evner at motivere og puste liv i samarbejdskulturen i de grupper, han inspirerer.

Se foredrag med René Oehlenschlæger

    René Oehlenschlæger foredrag

    Kom i godt humør – med vilje!

    • Meget af det du bør vide for at skabe høj trivsel
    • Trivsel, overskud og arbejdsglæde er essentielt for effektive medarbejdere. Virksomheden kan gøre sit til at skabe arbejdsglæde for medarbejderne, men medarbejderne kan gøre allermest for at hjælpe deres egen arbejdsglæde gevaldigt på vej. René fører jer ind i den positive psykologi og giver jer inspiration og enkelte redskaber til at opnå øget arbejdsglæde, mere energi og overskud i hverdagen.
    • René Oehlenschlæger formidler den nyeste forskning i positiv psykologi på jobbet, så du som deltager er med fra start til slut.  Han kommer omkring arbejdsglæde, trivsel, kommunikation og performance. Alt det du skal vide for at trives på dit arbejde.
    • Som deltager kommer du til at sætte dig selv i spil i øvelser sammen med kollegaerne. Du skal prøve det og mærke det for at kunne få glæde af det i din arbejdsdag, forklarer René Oehlenschlæger, der lover, at man udover gode grin også får gode værktøjer med hjem til hverdagen: den nyeste viden om positiv psykologi, metoder til at opnå større arbejdsglæde, trivsel og bedre resultater og indsigt i, hvordan du bedst skaber udvikling for dig selv og andre.
    • Positiv psykologi er videnskaben om, hvordan mennesker trives og præsterer optimalt. Det handler om, at skabe øget kvalitet og effektivitet, samtidig med at arbejdsglæden og motivation styrkes. På foredraget trænes og inspireres du i brugen af redskaber til at inspirere og motivere dig selv og andre til at yde mere og nyde det imens.

    René Oehlenschlæger foredrag

    Dyrk dine styrker, håndtér dine svagheder

    • Det giver den største energi og begejstring at lade medarbejdere – og sportsfolk for den sags skyld – arbejde med og træne i det, de er bedst til. Når denne energi og begejstring så samtidig fører til højere produktivitet, øget kundetilfredshed og lavere medarbejderudskiftning, er grundlaget skabt for større effektivitet og dermed bedre bundlinje.
    • Nu kan det lyde, som om medarbejdere aldrig mere skal arbejde med opgaver, de synes er kedelige, eller som tærer på energireserven. Sådan er det naturligvis ikke. Men en fornuftig balance og en bedre arbejdsfordeling er med til at optimere teamet. René Oehlenschlæger viser dig hvorledes du kan arbejde med de daglige valg således at alle opnår bedst mulig trivsel og performance.
    • Hvad er dine styrker? Hvad er du god til? Hvad nyder du at lave? Hvad bruger du mest tid på? René Oehlenschlæger tager jer igennem disse spørgsmål og rundt i STÆRK modellen der blandt andet rummer områder som Ørkenen, Oasen og ikke mindst det uundgåelige Rotterace!

    René Oehlenschlæger workshop

    Dyrk dine styrker, håndtér dine svagheder (Workshop)

    • På den hele workshopdag arbejdes mere i bund med STÆRK modellen især med at fremkalde dine personlige styrker og få dem sat mere i spil i hverdagen. Desuden lærer du at styrkespotte dine kollegers styrker.
    • VIA Styrkeprofilen bruges til at kortlægger dine styrker, og på den måde kan de rette arbejdsopgaver dirigeres til den rette, så mange flere opgaver tilfører teamet energi. Hvor meget af din tid investerer du i at tale med dine kolleger og medarbejdere om deres styrker?
    • René Oehlenschlæger laver en helt unik workshopbog i PDF format med fra jeres egen workshop med billeder, vigtige dias og pointer lige til at forlænge og fastholde udbyttet af workshoppen.
René Oehlenschlæger video

Foredrag med René Oehlenschlæger

Få her en smagsprøve på et foredrag med René Oehlenschlæger.

Se foredrag med René Oehlenschlæger

Referencer

Rene sætter en fin ramme for sit meget personlige og åbne foredrag. Han skaber meningsfulde og brugbare egen-refleksioner ud fra sin PERMA model.

Christina Wriedt

Køge Handelsskole

René er rigtig dygtig til at holde foredrag. Han er god til at holde deltagerne "fanget" og gøre indholdet spændende og relevant for dem.

Maria Flindt

Aalborg Kommune

René var super god, og han fangede virkelig publikums interesse.

Lene Kjellerup

Marselisborg Centrets Oplysningskreds

Rene levede fuldt ud op til vores forventninger med et meget underholdende foredrag.

Mette Kromand

Mölnlycke Health Care

Dejligt at modtage nyheds mails med oplæg målrettet vores interesser, det kan ellers være uoverskueligt at gennemgå alle jeres oplægsholdere. God kontakt med jeres medarbejdere både før og efter.

Liselotte Bak Nielsen

Børnehuset Pelikanen

René var en meget levende og personlig foredragsholder, som gik rent ind hos tilhørerne. Også selvom det var lørdag formiddag, ovenpå en festlig fredag aften.

Trine Bollhorn

DLF

Foredraget fik meget positiv respons fra deltagerene. Foredragsholderen var god til at formidle og underholde, og favnede et bredt publikum.

Christina Clausen

Sundhedscenter Tårnby

Nærværende og dejligt der ikke var et langt power point.

Tina Hansen

Socialpædagogernes Landsforbund

Super foredrag af Rene med veksling af teori og praktiske øvelser. Samt at Rene brugte sig selv som eksempel, det er noget alle kan forholde sig til :-)

Teddy Larsen

Vordingborg Sociale Virksomhed

Det var en god blanding af informationer og humor.

Rebekka Trier Høisgaard

Kompetencecenter Skanderborg

Rene formidler på en super måde - der er glimt i øjet og stor seriøsitet.

Kjeld Møller Christensen

Vejen Forsyning A/S

Vedkommende, anvendeligt, friskt.

Lis Dalgaard

UCplus A/S

Det var rigtig godt formidlet. Stor tak.

Berit Klit Larsen

Ældreområdet Ollerup Plejecenter

Rigtig godt, meget nærværende. Sendte mail efterfølgende og takken for en dejlig aften.

Glen Hviid

Sønderborg kommune/Dybbøl Plejecenter

Vi var meget tilfredse med René's work shop. Alt klappede. Han var velforberedt, og vi var flere gange i dialog med ham forinden. Meget engageret person.

Kenneth Lundskov

Wella

Det var rigtig godt og personligt oplæg, som fik rørt os alle og givet os noget vigtigt at overveje. Jeg har modtaget mange positive tilkendegivelser fra medarbejdere, der lige som jeg var begejstret for oplægget. PERMA Avisen er en god måde at huske oplægget på bagefter, til forskel fra et traditionelt slide show.

Martin Olsen

SFOdin

Gik helt som forventet og ønsket.

Bo Kær

SAGRO

Foredraget ramte lige plet, Havde haft en snak med Rene inden foredraget, så hans foredrag på den måde blev nærværende, som om han "kendte os".

Gitte Clasen

CSV Odense

Underholdende og vedkommende. Matchede godt vores forventninger.

Eva Hede

Sejergaardsskolen

Et foredrag alle kunne forholde sig til. Rigtig godt.

Lisbeth Poulsen

Brønderslev Kommunale Tandpleje

Han ramte helt plet i forhold til hvilken kontekst vi står i. Vi havde haft kontakt før foredraget både pr. mail og telefonisk, vi følte han var velforberedt.

Vivi Von Mehren

Sjællands Universitetshospital

God formidler, godt match til vores behov.

Kim Lassen

Indasia A/S

Velforberedt og velorganiseret oplægsholder, der formåede at fange folks opmærksomhed igennem hele oplægget. Gode tilbagemeldinger fra tilhørerne.

Marianne Knudsen

Social- og Sundhedsskolen

Glimrende - veloplagt og behagelig. God til at aflæse målgruppen.

Cathrine

Ungdomsskoleforeningen

Særdeles velfungerende og intelligent oplæg, som er let at lade sig inspirere af og som giver indspark til hverdagen både på job og hjemme.

Anne-Mette Krejberg

Aabenraa Statsskole

Tak for et verdensklasse oplæg, der virkelig fik god feedback hele dagen igennem. Det var super godt! Og tak for styrkesky og links.. jeg deler naturligvis videre og glæder mig til at bygge lidt videre oven på din inspiration i vores hverdag. Vi gik inspirerede derfra, og det var hele meningen.

Nikolaj Meyland-Smith

Solutions Warehouses

Foredraget var meget inspirerende og underholdende og ramte alle deltagere.

Marianne Hansen

Videnscenter for Specialpædagogik, Næstved

Du skal arbejde på at være godt grundglad

I mit sidste blogindlæg præsenterede jeg humørbrøken for jer, og vi kom omkring, hvordan vi bliver bedre til at mindske vores negative emotioner, som har en tendens til at fylde meget for os mennesker.

20-30 procent af din arbejdsplads’ succes er bestemt af dit og dine kollegaers humør, så derfor er det af stor betydning, hvis man aktivt arbejder for at være ”grundglad”.

I får lige humørbrøken her igen, så I kan huske den:

humoerrbroek

P (positive emotioner): – At opleve: lykke, glæde, håb, kærlighed, taknemmelighed, stolthed, inspiration, tillid, morskab eller sindsro

N (negative emotioner): – At opleve: stress, angst, overbebyrdet, frygt, vrede, skyld, skam, tristhed, mistro eller had

Og som lovet, så skal I selvfølgelig også have tips til, hvordan I skruer op for de positive emotioner, nu I forhåbentligt har fået mindsket de negative emotioner. Har du ikke læst bloggen om, hvordan du arbejder med de negative emotioner, kan du finde den her.

Skru op for dine positive emotioner

Lad os nu kigge på det, som mange positive psykologer ofte ser på først, nemlig hvordan du kan skrue op for det positive i dit liv og dermed påvirke humørbrøkens tæller.

1. Bevæg dig

Moderat bevægelse i 20 minutter kan forbedre dit humør de næste 12 timer.

2. Meditér regelmæssigt

10 minutters meditation om dagen er nok til at booste din positivitet. Prøv for eksempel appen ”Headspace” for at komme i gang.

3. Brug tid med gode venner

Det at dyrke sociale relationer er så stærkt og pålideligt, at videnskaben anser det for at være en nødvendig betingelse for at trives.

4. Tag ud i naturen

Ting, som er grønne og blå, har vist sig at være særligt godt for dit humør.

5. Brug dine styrker

Brug mest tid på de ting, du er god til og samtidig nyder. Gør det mindst én gang om dagen.

6. Vær venlig over for andre

Vælg en dag, hvor du gør fem venlige ting for tilfældige mennesker.

7. Hvad gik godt i dag?

Tag tiden til at nedskrive det, der fungerer i dit liv, og led efter grunde til at bygge videre på dette. Det kan styrke din selvtillid og optimisme.

8. Lav en aktivitet, du ved, der gør dig glad

Det kan for eksempel være at synge eller lytte til din yndlingssang, se en sjov video, læse et smukt digt eller gør gerne noget aktivt sammen med en god ven eller familien. Lav en liste over dine egne personlige positivitets-boosters! Skab plads til disse oaser i din travle hverdag.

Hvad er så det rigtige humør?

Desværre findes mit ønskesvar på dette spørgsmål ikke!

Det ville være så fedt, hvis jeg bare kunne sige, at humørbrøken skal ligge over 2:1 eller 5:1, men det kan man ikke. Tidligere troede forskerne, at det lå omkring 3:1, men det er det ikke solid enighed om.

Det, vi ved, er dog, at det negative fylder meget mere end det positive, og derfor kan det være klogt og en god tommelfingerregel at stile mod en høj ratio for eksempel 5:1. Du tænker måske PYHA – det var højt, og der er jeg slet ikke, og 1:1 er ok for mig. Så fortæller forskningen tydeligt, at du formodentligt ikke trives topgodt, og at du ikke får det fulde ud at netop dine kompetencer og styrker. Bemærk ordet formodentligt!

Vi mennesker er forskellige, og forskningen indikerer, at denne ret så store forskel på P og N i forholdet 5:1 er nødvendig for, at vi oplever, at vores humør er topgodt, og at vi dermed har større mulighed for lykkedes med det, vi ønsker.

Det kan lade sig gøre, at ændre dit humør fra “Sur for en sikkerheds skyld” til “Grundglad”. Der er ingen vej uden om.

Du skal se det som træning og dermed prøve dig frem, til du finder din optimale humørbrøk for dig i dit liv. Det kan lade sig gøre at ændre dit grundhumør fra ”sur for en sikkerhedsskyld” til ”grundglad”, men det kræver meget træning, og det er vigtigt at tillade sig selv at være trist ind imellem – bare man er mest glad!

Tag din humørbrøk her.

Du kan hjælpe dig selv ved jævnligt at score din humørbrøk. Vælg så ud fra listen i denne artikel, hvad du bevidst vil eksperimentere med at teste af. Se også på de negative emotioner som beskrevet i min tidligere artikel.

Husk, det skal være sjovt at arbejde med din humørbrøk. Så du med vilje er i godt humør, og at det ikke er en tilfældighed.

God arbejdsLYST

René

Er det med vilje, at du er i godt humør?

Vidste du, at 20-30 procent af din arbejdsplads’ succes er bestemt af dit og dine kollegaers humør? Men er det med vilje, at du er i godt humør, eller er det helt tilfældigt? Og hvordan kommer du i godt humør?

Disse spørgsmål og flere kommer jeg med bud på i denne artikel.

Først skal vi kigge på humørbrøken, som ser sådan ud:

 

dit humør

 

P (positive emotioner)

– At opleve: lykke, glæde, håb, kærlighed, taknemmelighed, stolthed, inspiration, tillid, morskab eller sindsro

N (negative emotioner)

– At opleve: stress, angst, overbebyrdet, frygt, vrede, skyld, skam, tristhed, mistro eller had

Vi hænger os i det negative

Det negative fylder helt klart mere for os mennesker end det positive, derfor har det negative den største betydning for dit humør.

Du kender det sikkert fra dig selv, at en enkelt dårlig kommentar eller feedback fra en kollega, god ven eller kunde kan hænge fast i dig i timer og til tider op til dage eller måske år. Positiv feedback fordufter desværre ofte hurtigere igen.

Det har været en god ting for os menneskers evolution, at det negative fylder mere, da det gør os kritiske og varsomme på omverdenen og de ting, vi oplever. Det er nok en af hovedårsagerne til, at vi som art har overlevet.

“Dog behøver vi i dag ikke, som i stenalderen, være helt så meget på vagt længere. Der er jo stor forskel på bare at overleve som stenaldermand og så at leve i år 2017.”

 Du reagerer på det, du oplever

Ordet ”emotion” betyder i daglig tale det samme som ”følelse”, men i psykologien dækker ”emotioner” over vores følelsesmæssige reaktioner. Det er nemlig det, vi har følelserne til – de får os til at reagere på den virkelighed, vi oplever.

Jeg oplever til tider mennesker, der siger til mig og deres kollegaer: ”Jeg har Ja-hatten på og er nu kun positiv”.

Det er efter min mening noget sludder og får min røde telefon til at ringe kraftigt. Prøv at forestil dig, at denne person nu siger ja til alt, helt ukritisk over for egne eller andres behov.

Det er ligeså tåbeligt som det modsatte, nemlig at sige nej for en sikkerheds skyld!

Vi kan ikke styre vores følelser og kun tillade de gode og dejlige af slagsen. Vi må acceptere at de positive og negative emotioner er der, og at de ofte spiller sammen og har en funktion.

“Think of your negative emotions like a telephone ringing. Only when you pick up and listen to the message can you take the most appropriate actions.”

Biswas-Diener

Så når den røde telefon ringer gør vi klogt I at tage den og være nysgerrig på, hvad vi hører og mærker. For kun på den måde kan vi acceptere og efterfølgende håndtere følelserne og samtidig holde vejen åben for de positive emotioner.

Skru ned for dine drænende negative emotioner

Lad os kigge på, hvordan du aktivt og bevist kan påvirke dit humør. Den største effekt får du ofte ved at arbejde med de negative emotioner.

Tag kampen op med de negative tanker

Når du overvældes af frygtelige historier, kan du udfordre dine overbevisninger ved at spørge: ”Er det her sandt? Er det virkelig den eneste forklaring?”

Se, om du ikke kan komme på et ligeså troværdigt alternativ – eller flere – til den historie, så du tænker, føler og handler på mere positive måder.

Hold op med at drøvtygge

Når du i tankerne bliver ved med at gå ind i de samme problematikker om og om igen uden fremskridt, kan du prøve at distrahere dig selv til bevist at flytte dit fokus til et bredere tænkerum, således at du kommer til at se flere muligheder.

Kend dine negative landminer

Udpeg hvem og hvad, der ofte skaber negativ energi omkring dig. Forsøg at undgå eller naviger med stor forsigtighed omkring disse negative ”landminer”, når du kan. Og det kan du desværre ikke altid, men ofte flere steder end du tror.

Vurder dit medieforbrug

Vi får mange input fra de sociale medier, men hvilket humør sidder du ofte med bagefter? Hvordan balancerer du bedst mængden af nyheder, så både læring og udvikling kan vokse, uden at du sidder tilbage med en følelse af hjælpeløshed eller fortvivlelse?

Find alternativer frem for sladder og sarkasme

Når du snakker om andre, så fremhæv deres positive kvaliteter og deres gode sider – ikke deres svagheder og dårlige vaner.

Måske lykkes du med at mindske det negative noget. Måske gør du ikke. Husk at selv en lille reduktion kan have en stor effekt på dit humør og det, du smitter andre med.

Når du har arbejdet med at mindske dine negative emotioner, er der plads til, at du kan skrue op for de positive emotioner.

Læs med i mit næste indlæg, hvor du får tips til, hvordan du skruer op for det positive i dit liv.

 

Fordi jeg tager arbejdsglæde alvorligt! Gør du?

Man kan dø af det, men heldigvis overlever de fleste en arbejdsdag.

Mange af dem jeg møder på min vej, spørger jeg: ”Hvordan går det på arbejdet?”, og oftest kan jeg dele svarene op i to kategorier.

Person nummer 1 svarer: ”Det går fint nok, pyha jeg har travlt lige nu, eller jeg skal bare lige igennem denne periode, så…”

Person nummer 2 svarer:  ”Det går pisse godt. Jeg er næsten altid i godt humør, engageret i det, jeg laver og i dem, jeg laver det sammen med. Det giver mening for mig personligt at bidrage, og sidst men slet ikke mindst, så sætter vi ambitiøse mål og arbejder hver dag sammen for at nå dem.”

Er du person 1 eller person 2?

Person nummer 2 er ramt af PERMA. Det er ikke farligt eller svært og ej heller dyrt at blive ramt af. Tværtimod betaler det sig at tage din arbejdsglæde alvorligt.

PERMA er en model for trivsel, og så tænker du nok, uha endnu en hurtig vej til mere succes, lykke eller?

Men nej! PERMA er ikke religion, fra en sekt eller fra en af de til tider meget interessante selvhjælpsbøger.  PERMA er en model for trivsel udviklet af forskere baseret på viden, eksperimenter og masser af data.  Det er en model, som alle bør kende for at høste alle de fordele, der er ved at have en høj arbejdsglæde:  Højere effektivitet, bedre samarbejdsevne, færre sygedage, et længere liv og en ofte god balance mellem arbejde og privatliv.

Derfor tager jeg arbejdsglæde alvorligt ved at arbejde ud fra en model udviklet på baggrund af fakta og forsøg især inden for det forskningsfelt, der hedder positiv psykologi. Et felt der har til formål at kortlægge og dele det, der får os til at trives og præstere i livet.

PERMA ultrakort:

P (positive emotioner): At opleve, lykke, glæde, håb, kærlighed, taknemmelighed og så videre.

E (engagement): Bruge dine styrker, opleve flow, være fuldt nærværende.

R (relationer): Tætte og nære oplevelser med andre med venlighed, tillid og kærlighed

M (mening): Opleve og føle, at livet giver mening, og at det, du gør, har et højere formål

A: (Præstation, accomplishment) Det at sætte mål og arbejde på at få succes med dem. Det at vinde eller gennemføre noget

PERMA og hvad så? – Det kan du gøre

Scor dig selv på hver af de fem elementer på en skala på 1-10, hvor 10 er godt og udregn dit gennemsnit.

Beslut dig for hvilket ét af fem elementer, du har mest lyst til at undersøge nærmere og eksperimenter med det element den kommende uge.

Når du fejler – så husk at for at lære, skal du fejle – Lær at fejle eller fejl med at lære.

Gør det gerne sammen med en kollega eller god ven.

Giv dig selv lov til tage arbejdsglæde alvorligt! Og ja, alle kan forbedre sin trivsel, det kræver hårdt arbejde og ofte meget mere end de fleste tror. Hvis nogen prøver at bilde dig andet ind, ja, så er du nok midt i en selvhjælpsbog eller ved at teste endnu et quickfix, der naturligvis ikke virker.

God arbejsLYST

(PERMA er første gang præsenteret af Martin Seligman i 2011 i bogen” At Lykkes” og siden udviklet og dokumenteret uhyre grundigt som fem nøgleelementer i vores trivsel og evne til netop det at lykkes)

Se foredrag med René Oehlenschlæger
Uforpligtende forespørgsel på René Oehlenschlæger

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Eller ring til os på

Tlf: 35 11 21 31
René Oehlenschlæger

4.75 ud af 5 stjerner

"René gav mig og mine medarbejdere et super godt foredrag, som har givet en stor inspiration, både i forhold til deres arbejde, men også rent privat. Vi fik alle en vitamininsprøjtning til at få løftet vores arbejdsglæde i enheden, til at blive endnu bedre."

Vivian Karlsen - DSB Se alle referencer

Foredragsemner med René Oehlenschlæger