Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter

5 tips til et attraktivt arrangement

Tilbage til blog

16. november 2016

Hvordan skaber man et attraktivt arrangement? Hvordan får man mennesker til selv at sørge for markedsføringen, og får dem at komme til næste arrangement? Møde- og eventplanlæggere ved, hvordan man tiltrækker mange deltagere, holder dem opmærksomme og får dem til at anbefale arrangementet til andre. Her finder du 5 tips til at gøre dit arrangement til årets mest vellykkede begivenhed!
—-

1. Sociale medier

Der er enormt potentiale i de sociale medier, når det drejer sig om PR og markedsføring. Start med at finde ud af, om din målgruppe overhovedet findes på de sociale medier, og hvilke medier de så bruger. Så er det bare at gå i gang!

 

Hvis du er aktiv på store platforme som Facebook og Twitter, kan du nå ud til dine potentielle arrangementsdeltagere, der hvor de befinder sig. Facebook giver dig f.eks. mulighed for at skabe og sende invitationer til forskellige events og at skabe targeterede annoncer. Med et hashtag på Twitter kan du nemt og hurtigt få mennesker til at tale om arrangementet og give det endnu mere publicitet. Andre sociale platforme, som f.eks. LinkedIn og Google+, er også gode alternativer, hvis din målgruppe findes der.

 

Hvis du har brugt sociale medier i startfasen, er det vigtigt, at du holder dig aktiv hele vejen igennem. Opdater eventet løbende, find på nye hashtags og opfordre deltagerne til at dele oplevelser og billeder fra begivenheden. På denne måde får flere besked om arrangementet, flere får lyst til at deltage næste gang, og pludselig har du taget springet mod et mere attraktivt arrangement!

 

2. Involvér dine foredragsholdere

Når du har fundet dine foredragsholdere, kan du bede dem om at også være med til at sprede information om arrangementet. Foredragsholdere vil ofte gerne være forbundet med et attraktivt arrangement, så det, at de deler informationen gavner både foredragsholderen og dit arrangement.

 

3. Sjove aktiviteter

Det plejer at være meget værdsat, hvis fakta og informationsformidling blandes med sjove aktiviteter. Aktiviteterne giver hjernen en lille pause, åbner for social interaktion og øger deltagernes fokus under mødet eller foredraget, da de har noget ekstra sjovt at glæde sig til. Det kan f.eks. være vinsmagning, spa-besøg eller andre udflugter. Find ud af, hvad dine omgivelser kan tilbyde!

 

4. Førsteklasses indhold

Man kan ikke kun levere et overvældende show uden egentligt indhold – hvis det ikke er dét, deltagerne er kommet for at se. Det er vigtigt at finde ud af, hvad deltagerne vil have ud af arrangementet, at finde den røde tråd for indholdet og at holde sig til den. Hvorvidt personer kommer til dit arrangement eller ej afhænger meget af, hvilken type indhold du tilbyder, så brug lidt ekstra tid på at skabe en tydelig profilering for at kunne imødekomme deltagernes forventninger.

 

5. Feedback

Husk at lave en opfølgning efter arrangementet. Spørg deltagerne om deres mening ift. det, der virkede godt eller mindre godt. Prøv at stille åbne spørgsmål, der giver plads til mere personlige svar. Lyt til den feedback du får, og gennemfør så mange ønskede ændringer som muligt til næste gang. På den måde viser du, at du lytter til dine deltagere, respekterer deres meninger, og at du stræber efter altid at udvikle og forbedre dine events.

Skal vi hjælpe dig med at finde den perfekte foredragsholder til dit arrangement?

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter og gør dit arrangement til en succes.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.