Henter Indhold ...

Tlf. 35 11 21 31

Få professionel rådgivning af vores dygtige konsulenter

Blog

Disruption: ”Der er uheld på motorvejen så vi kører 20 minutter før normalt”

Interview med Tune Hein

Skrevet af Tune Hein

 

Et nyt forår er på vej – men også en ny verden, som bliver svær at kende på den anden side af 2020.

Lad os starte med et par vilde eksempler – som alligevel er lige om hjørnet:

Det sidste kørekort er solgt og din selvkørende bil klarer både at få dig på arbejde og køre ungerne til sport. Hele byplanlægningen er vendt på hovedet fordi trængsel og parkeringsproblemer er væk. Den selvkørende triller jo bare ned på havnen indtil du skal bruge den, hvis du da ikke deler den med andre mens du er på kontoret

Du planlægger dagen i samtale med den digitale hus-assistent hen over morgenmaden. Du fortæller indkøb og den fortæller dig transporttid (”obs der er uheld på motorvejen så vi kører 20 min før normalt”) og de køreaftaler der er i familiekalenderen

Vi skelner ikke længere skarpt mellem den virkelige og den virtuelle verden. Sport eller E-sport er lige godt. Der er en robot i den anden ende når vi ringer til en virksomhed. Virtuelle kærester er almindelige

Blockhain har besværliggjort trafficking med et globalt cpr-nr system og I kan lave internationale pengeoverførsler på et minut uden gebyr

Fremtidens hospital er et netværk med lægen foran skærmen, klinikken i ambulancen og dig fuld af wearables på Costa del Sol

Teknologier som 3D print, virtual reality, fjernstyring og selvkørende ses overaltMærsk er ikke længere verdens største transportvirksomhed – det er Amazon

 

Og så er der de mindre vilde ting som bare glider ind i vores dagligdag uden det store postyr…

Sagsbehandling automatiseres af kunstig intelligens lærende robotter

Enhver offentlig og privat virksomhed leverer deres ydelser i en lækker app a la mobilepay

Som forbrugere lægger vi mere og mere af vores liv på nettet – som de store spillere (Amazon, Google, Microsoft, Facebook, Apple) indfanger mere og mere af – hvorfor de bliver konkurrenter eller kanaler for alle andre

Butikker har automatisk betaling og robotter fylder varer op om natten. De (få) ansatte kan koncentrere sig om kundeserviceVi går væk fra at eje – i stedet betaler vi for forbrug som en service, abonnement eller deleøkonomi

 

Det overraskende er at disse eksempler allerede er godt igang. De skal ikke ’opfindes’ men blot have tid til støt og roligt at vokse sig store. Eller som de siger i Silicon Valley ”Change will never be this slow again!”

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tilmeld dig vores nyhedsbrev