Henter Indhold ...

Kresten Schultz Jørgensen

Forfatter, foredragsholder og tidligere adm. direktør

Med over 500 afholdte foredrag, 1000 artikler og en håndfuld bøger i bagagen er Kresten Schultz Jørgensen hurtigt blevet en af de mest anvendte foredragsholdere, når sociale medier, krisekommunikation, ledelse, branding og fremtidig strategi står på dagsordenen. Krestens foredrag er underholdende og inspirerende. De bygges op af en kombination af egne erfaringer med både undervisning, forfatterskab og aktuelle cases samt forskning. Bliv inspireret til at tænke nyt! 

UFORPLIGTENDE FORESPØRGSEL

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpligtende

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Book nu på tlf: 35 11 21 31

Et fremherskende element i Kresten Schultz Jørgenses foredrag er kommunikationens muligheder i en foranderlig verden. Hvordan skal samfundsøkonomien, kulturlivet, medierne og det politiske liv håndtere de forandringer, som både individualiseringen men også globaliseringen repræsenterer? 

Kresten Schultz Jørgensen er tidligere adm. direktør og har i sin karriere beskæftiget sig med kommunikation som strategisk ledelsesværktøj. Derudover har han tidligere været redaktør på Dagen, Aktuelt og Politiken, nordisk kommunikationsdirektør i The Coca-Cola Company og kommunikationsdirektør på Det Kongelige Teater.

Udover at være foredragsholder er Kresten Schultz Jørgensen også en rutineret og kompetent ordstyrer/moderator. Især ved tunge videnskonferencer og større erhvervskonferencer arbejder han grundigt med temaet for at rette sin egen rolle helt ind efter omstændigheder og formål.

    Brænd igennem

    • Vi præsenterer alle, dagligt eller ugentligt. Det er i dag et krav til både chefer og medarbejdere, at de kan holde et oplæg og præsentere et projekt eller en business case – enten for et hold af kolleger eller en sal fuld af kunder. Hvem og hvad virker? Og hvordan virker man selv?
    • Kresten Schultz Jørgensen fortæller om de nødvendige værktøjer i den personlige præsentation og giver tips til bedre performance for alle. Det handler ikke om at være stand-up-komiker. Det handler om at kende sig selv, det handler om intens forberedelse og om en fokuseret aflevering.
    • Målgruppe: Virksomheder og organisationer, hvor enten direktion/bestyrelse eller en samlet medarbejdergruppe savner inspiration og konkrete værktøjer.

    Yes we can – strategi og vision: at sætte sig et pejlemærke

    • Visioner er vigtige, fordi de sætter aktiviteter i gang, der skaber værdi for både virksomheder og mennesker. De er med til at placere overlæggeren dét stykke højere, der gør en forskel både mentalt og på bundlinjen.
    • Visioner er afgørende for, at vi bevæger os i samme retning og mod et fælles mål. Et oplæg fuld af eksempler på, hvordan du som leder samler virksomhedens medarbejdere og samarbejdspartnere omkring en fælles fortælling.
    • Målgruppe: Virksomheder og organisationer, hvor enten direktion/bestyrelse eller en samlet medarbejdergruppe savner inspiration og konkrete værktøjer.

    Følelsernes Politik – når folkestyret taler

    • Der findes to slags politikere. Dem, der sikkert har ret i deres udtalelser, men som ikke vedkommer os – og dem, som slet ikke har ret, men som trods alt berører os. Følelserne spiller en stor rolle i politik i dag, hvor tal og data er blevet mindre væsentlige. Det er den politiker, som appellerer til vores følelser, der vinder næste valg.
    • Det politiske landskab er under forandring: Populismen stormer frem, mistilliden til politikere og de kendte demokratiske institutioner vokser, folkestemninger er vrede, begejstring og nostalgi, og fake news og konspirationsteorier piskes op overalt. Følelserne ser ud til at have fået magten over folkestyret.
    • I dette aktuelle og tankevækkende foredrag forklarer Kresten Schultz Jensen kommunikationsfolk, mediefolk, politiske rådgivere, politikere og mennesker der er interesseret i politik og meningsdannelse, hvorfor noget er helt galt med verdenspolitikken, og hvorfor populistiske partier også i Danmark vinder frem. Alle dem, der med god grund spørger: Hvad i alverden er det, der sker?
    • Foredraget er en underholdende, forfærdende og tankevækkende gennemgang af, hvordan folkestyret i disse år knager i fugerne, og tilbyder række konkrete værktøjer til, hvordan man i partier, foreninger og interessegrupper kan skabe en større grad af overensstemmelse mellem de visioner, man tror på, og den folkelige involvering.

    Skolens kommunikation

    • Folkeskolen er i disse år i skudlinjen. Der er stigende krav fra alle skolens interessenter – politikerne, forvaltningen, medierne og forældrene. Hvordan skaber skolens ledelse og medarbejdere en fast stemme i mødet med de mange krav? Hvordan sikrer man en stærk og effektiv kommunikation – både internt og eksternt? Og hvordan brander man den enkelte skole i konkurrencen med de andre skoler?
    • Kresten Schultz Jørgensen kommer med mange praktiske ideer og cases. Han inddrager også de sociale medier og herunder fx skoleintra med gode eksempler og tips, så man undgår de værste faldgruber, når skolen anvender de sociale medier til kommunikation med fx forældrene.

    De sociale medier – og mig

    • Facebook, Twitter og Linkedin har for længst ændret den måde, vi som mennesker og virksomheder fungerer sammen på. Men hvordan fungerer vi som mennesker godt med de sociale medier – og hvordan kan vi undgå at blive slaver af den nye teknologi? Hvordan kan de digitale værktøjer blive en mulighed for både virksomheden, foreningen og fællesskabet – og for det enkelte menneske? Kresten Schultz-Jørgensen giver et inspirerende oplæg om både muligheder og udfordringer med masser af konkrete tips.
    • Målgruppe: Virksomheder og organisationer, hvor enten direktion/bestyrelse eller en samlet medarbejdergruppe savner inspiration og konkrete værktøjer.

    Bliv freelance i dit eget liv – sådan si´r du op og bli´r selvstændig

    • Det er aldrig for sent at blive selvstændig. Og hvis du brænder for sagen med den rigtige idé, er det bare om at komme i gang – livet er for kort til at stikke piben ind og leve med alle de dårlige chefer. Afgørende forudsætninger er din idé, din energi og dit fokus.
    • Kresten Schultz Jørgensen, der selv begyndte som selvstændig efter de 40 år og i dag driver en virksomhed med mere mere end 15 ansatte, deler ud af erfaringer og fejltagelser. Du får inspiration og gode, konkrete værktøjer: Et vigtigt skridt er fx din analyse af markedet, konkurrenterne og kunder. Er din idé ny? Er den unik? Hvem er dine potentielle kunder? Og hvordan og hvorfor skal de købe dit produkt?
    • Målgruppe: Alle, med drømmen om at blive selvstændig.

    Sådan netværker du

    • På det moderne arbejdsmarked skal vi alle i ét eller andet omfang ”sælge” os selv – til chefen, til kunderne, til samarbejdspartnerne. Så hvordan overlever ”netværksmennesket” uden at brænde helt sammen? Hvordan sælger man sig selv uden at sælge ud? Kresten Schultz Jørgensen giver gode råd om netværk og personlig branding. To af dem lyder fx: Kend dig selv og dine grænser – og kommunikér ærligt og konstruktivt, med både krop, handlinger og retorik.
    • Målgruppe: Medarbejdere og studerende.

    Krisekommunikation – alle ledere oplever på et tidspunkt en mediekrise. Sådan tackler du krisen

    • Alle ledere oplever på et tidspunkt en mediekrise. Det gælder skolelederen, overlægen, byggelederen. Sådan er det moderne mediesamfund med stigende krav og ofte uoverskuelige datamængder.
    • Kresten Schultz Jørgensen giver gode råd om, hvordan både virksomheden og det enkelte menneske klarer krisen. Hans foredrag trækker på personlige og faglige erfaringer gennem 20 års erfaring som kommunikationsrådgiver og mediemenneske. På kurset giver vi dig viden om medierne og mulighederne for det gode samarbejde med pressen. Du får indsigt i mulighederne for at identificere og forebygge en eventuel mediekrise og værktøjer til at opbygge det personlige beredskab i forhold til mediernes særlige funktionsmåde, organisationens egen psykologi og det personlige beredskab.
    • Målgruppe: Virksomhedens ledelse, direktion og bestyrelse samt nøglemedarbejdere.

    Leder på vej

    • Har du en leder i maven? Hvis du vil være leder, og hvis du vil trives med det, er der flere afgørende elementer, der spiller ind. Du skal kende dine faglige styrker og svagheder. Du skal kende dine værdier. Og du skal kunne sætte rammerne for dit personlige lederskab – med troværdighed, personlighed og kommunikation. Kresten Schultz Jørgensen, der igennem 20 år har haft lederjobs i både offentlige og private organisationer, fortæller i et underholdende og inspirerende foredrag om, hvordan man planlægger sit eget lederskab med idéer og værktøjer.
Det siger kunder, som har oplevet foredrag med Kresten Schultz Jørgensen

Indlæs flere...

Foredragsholdere der minder om Kresten Schultz Jørgensen

Foredragsemner med Kresten Schultz Jørgensen