Henter Indhold ...

John Harmsen

Foredragsholder, inspirator & komiker

Med John Harmsen får I en erfaren motivator, der med indsigt, masser af humor og grundig forberedelse, giver jer et vellykket arrangement. Oplev de inspirerende og underholdende foredrag om arbejdsglæde, kommunikation, kundeservice og salg. Foredragene og kurserne er samtidig redskabsorienterede, så man efterfølgende kan implementere dem i organisationen. 

UFORPLIGTENDE FORESPØRGSEL

Send os nemt en forespørgsel. Du får lynhurtigt svar på eksempelvis pris og dato.
Det er naturligvis helt uforpligtende

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Book nu på tlf: 35 11 21 31

John Harmsen har mange års erfaring med arbejdsglæde, trivsel, kundeservice og salg, samt med alle typer personalegrupper. Med utallige foredrag bag sig, formidler John sine budskaber på en lærerig og tankevækkende facon. Bliv underholdt, samtidig med at I får gode værktøjer i ét af John Harmsens forrygende foredrag, deltagerne husker længe efter.

Oven i sin NLP-coach uddannelse, studerer John Harmsen, hvad der sker i vores hjerner i forskellige arbejdsmæssige situationer. Med den store menneskelige og psykologiske indsigt giver han i sine foredrag deltagerne et fagligt, solidt og samtidig særdeles underholdende arrangement. Forberedelsen er grundig, da John altid tager en indledende snak med jer, hvorefter han tilpasser indholdet til jeres organisation. I får konkrete værktøjer til at arbejde videre med efterfølgende, og masser af gode grin undervejs. John Harmsen skildrer situationer, som I helt sikkert vil kunne genkende fra jeres egen hverdag.

Der gives “Tilfreds-eller-Gratis-Garanti” på John’s foredrag og kurser. Jeres investering er dermed sikret, og I kan nyde at alt spiller. John scorer altid højt i sine evalueringer, og det er ikke unormalt, at der afsluttes med stående applaus.

John Harmsen bliver ikke kun booket som foredragsholder, men også til afholdelse af kurser, og som komiker. John kan benyttes som åbning eller afslutning på jeres arrangement, eller som selve hovedtemaet. Foredragene spænder vidt, og er således både blevet efterspurgt af virksomheder, dagsinstitutioner, kommuner, sygehuse, foreninger og oplysningsforbund.

    Verdens Bedste Kollega – Rendyrket arbejdsglæde og motivation

    • Hvordan bliver du Verdens Bedste Kollega? Og hvad er det egentlig? Er det kollegaen, der husker at anerkende andres indsats, og som altid spreder godt humør? Eller som tilbyder sin assistance når I er presset på tid eller ressourcer? Er det den, der kommer med kaffe til dig? Eller handler det mere om, hvor produktiv man er?
    • I dette underholdende foredrag, fyldt med værktøjer, sætter John Harmsen fokus på, hvad vi hver især kan gøre for at blive verdens bedste kollega. John sigter efter, at klæde deltagerne på til, selv at blive verdens bedste kolleger. Ganske enkelt. Og han gør det med masser af sjove historier og forrygende eksempler.
    • Den gode nyhed er, at vi alle kan træne vores evner som kollega. At være kollega, er noget vi bliver automatisk når vi møder på arbejde. At være en god og givende kollega, er til gengæld noget, som vi vedvarende skal øve os i at være. Vi skal ville det. Netop derfor taler John en del om holdninger. Hvorfor går du egentlig på arbejde? Hvis ikke du kan lide de uundgåelige forandringer, eller dine arbejdsopgaver, hvorfor så møde op? Efter et foredrag for nylig, skrev en deltager til John: “Du og dit foredrag mindede mig om, at jeg faktisk ret glad for mit job. Det havde jeg helt glemt midt i hverdagens ræs. 1000 tak”. Alt for ofte er det dagsformen der afgør hvorvidt vi dræner fællesskabet – eller bidrager positivt til det. Og ledelsen skal have fokus på, at medarbejderne får lysten til at være verdens bedste kolleger. 
    • Nogle af de mest oplagte fordele en arbejdsplads nyder ved at have verdens bedste kolleger, er: Øget arbejdsglæde, mindset der gør at I kommer videre oven på forandringer, mindre sygefravær og stress, øget produktivitet og mere tilfredse kunder. Undersøgelser viser, at 1/3 af al sygefravær kan henføres til dårligt arbejdsmiljø, og at over 50% af al sygefravær skyldes arbejdsbetinget stress. Det skal vi gøre noget ved. Nu.
    • Foredraget henvender sig til alle i organisationen, og stemningen er særdeles munter. Der er fart på og skarpe holdninger. Deltagerne får på kærlig vis lov til at grine og måbe. Alt sammen med det formål, at skabe lysten til at være verdens bedste kolleger. John Harmsen tilpasser foredraget, så det tager udgangspunkt i jeres unikke situation og målgruppe. I får mange konkrete anvisninger og værktøjer, som den enkelte deltager individuelt kan tage til sig.

     

    Forstå mig ret – Klar og ærlig kommunikation

    • Kommunikation er en del af alles hverdag. De fleste af os er gode til at kommunikere. Men alligevel går det ofte galt, og det koster tid, penge og ærgrelser når det sker. Undersøgelser viser, at 33% af vores arbejdstid går med misforståelser: “Jamen, jeg troede at du vidste, at jeg mente…”.
    • Kommunikation med tale, skrift og krop: I får stærke eksempler på, hvor let det er at misforstå hinanden både i tale, på skrift, i en mail og med vores kropssprog. Hvordan betoner du dine ord når du taler? Hvad er HOT og hvad er NOT når vi sender en mail? Og hvad røber dit kropssprog egentlig om dig?
    • NLP: Vi henter værktøjer fra NLP-verdenen som hjælper jer med at “læse” hinanden bedre. Lær blandt andet hvad de 7 øjenbevægelser betyder, når I er i dialog med kolleger eller kunder.
    • Foredrag eller workshop? “Forstå mig ret” kan både afholdes som en workshop eller et foredrag, hvor I får masser af tips og øvelser til, hvordan I skaber en klar kommunikation, og hvordan I efterfølgende kan skabe en bedre kommunikation med konceptet “Forstå mig ret”. Glæd jer til et inspirerende og rigtig humoristisk oplæg med “Forstå mig ret” og John Harmsen.

     

    Kender du typen? – Kend din kollega: Menneskelig adfærd på arbejdspladsen

    • Foredraget tager udgangspunkt i 4 adfærdstyper. Vi kender dem enten fra vores job, familie eller venner. De 4 typer findes alle steder. Og i hele verden. Både nede i Brugsen og i Bangkok. Og blandt jeres kollegaer. Derfor kan I med garanti også genkende jer selv blandt typerne. Men hvordan lærer vi at forstå hinanden bedre, og forstå, hvorfor vi hver især gør og siger som vi gør? Og hvordan bruger vi vores individuelle naturlige adfærds-styrker bedst?
    • Foredraget tager bl.a. udgangspunkt i adfærdsanalyse-værktøjet DISC, der med mere end 2.500.000 årlige tests og personlige feedback-sessioner, er et af verdens mest anerkendte værktøjer på dette felt.
    • Udover at vide hvorfor forskellige mennesker reagerer som de gør, får I en anden meget værdifuld ting: Vi har alle vores naturlige evner og talenter. Men får du lov til at bruge dem på jobbet? Over 50% adspurgte svarer, at deres arbejdsopgaver ikke tilgodeser deres naturlige evner og talenter. Dvs. mange sidder tilbage med uudnyttede ressourcer. Få inspiration til, hvordan I tilrettelægger jeres arbejdsopgaver bedre, så hver eneste kollega får de bedste muligheder for at blomstre.
    • Mænd og kvinder på samme arbejdsplads: Foruden de ovenstående 4 mennesketyper spiller kønnet også en stor rolle for vores adfærd. Mænd og kvinder tænker simpelthen markant forskelligt, og det kan være både udviklende og udfordrende i hverdagen. Og give nogle pudsige situationer. Med inspirationen og værktøjerne fra foredraget kan I: Skabe et fælles sprog på arbejdspladsen, få større forståelse for dig selv og dine kollegaer, optimere ledelsesmåde, kommunikation, motivation og forandrings-processer. 
    • Forbered jer på en ordentlig gang “aha-oplevelser”, selvforståelse og gode grin. Hverdagen bliver med garanti lidt anderledes efter at du har hørt dette foredrag. 
    • Flere vinkler: Foredraget ”Kender du typen” kan vinkles efter jer. Det betyder, at eksemplerne I får, tilpasses jeres arbejdsplads. Efter en grundig indledende snak bygger John Harmsen jeres foredrag op. Deltagerne oplever derved et skræddersyet og nærværende foredrag.

     

    Fremtidens kundeservice – Til både private og offentlige arbejdspladser

    • Sublim kundeservice er det nye “sort”. Men hvad er god kundeservice så? Hvad er det for en service der skal til for, at en kunde bliver en loyal kunde og vælger at benytte jer igen og igen? Hvorfor er der forskel på serviceniveauet i fx det østlige og det vestlige Danmark? Og i de forskellige brancher?
    • Kundeservice i den offentlige sektor – hvad er nu det? Har den offentlige sektor i det hele taget kunder? Ja, det har de i høj grad. I daglig tale kalder vi dem dog borgere, beboere eller brugere. Men i sidste ende er det jo også en form for kunde.
    • De fleste offentlige virksomheder bliver i dag målt skarpt på deres service, og de har den udfordring, at vi “kunder” ikke har nogle alternative leverandører at vælge imellem, samtidig med at de konstant bliver “udsat” for forandringsprocesser.
    • Hvad skal der til for at I, enten gratis, eller for meget små midler, kan hæve jeres serviceniveau betragteligt, samtidig med at I har arbejdsglæden og trivslen med?
    • John Harmsen har arbejdet med service i mere end 25 år, og I får både svar, samt en masse idéer til, hvordan I lykkedes med at skabe “Fremtidens Kundeservice” i dette foredrag, der afholdes på en både seriøs og humoristisk facon, og tilpasses jeres arbejdsplads.

     

    Boost jeres salg – Et ikke helt almindeligt foredrag om salg

    • Dette er et ikke helt almindeligt foredrag om salg. I får indsigt i sælgeres dårlige vaner, og hvad vi gør ved en kunde der “bare vil kigge” eller “tænke over det”. Derudover fokuseres der på psykologien imellem din kunde og dig, og I får masser af humor undervejs.
    • Foredraget kan også målrettes til ”Ikke-sælgere”, der skal have værktøjer og motivation til at varetage salgsopgaver.
    • Boost dit salg: Hvordan stiller du de rigtige spørgsmål? Hvornår skal du tale – og hvornår skal du tie – i dialogen med din kunde? Hvordan får du den rigtige pris for dit produkt? Hvordan præsenterer du produktet med fokus på værdi? Hvad betyder stoffet Oxytocin for dit salg? Hvad er forskellen på en mandlig og kvindelig kunde, når det handler om salg? Hvordan får ”Ikke-sælgere” en god oplevelse med jeres salgsopgaver?
    • Du får veldokumenterede værktøjer som I kan bruge med det samme, både i dialogen med jeres kunder og kollegaer. Salgsværktøjerne I får, er både basale salgsværktøjer, og også nye ting, som med garanti giver gode resultater.
    • John Harmsen har trænet sælgere fra alle brancher siden 2002, og du får her en virkelig stærk motivator, der rykker jer. Foredraget vinkles til jer, og går fint i spænd med både nye og erfarne sælgere, samt “ikke-sælgere”-typerne (eks. håndværkere eller servicepersonale, offentligt personale).
Det siger kunder, som har oplevet foredrag med John Harmsen

Indlæs flere...

Foredragsholdere der minder om John Harmsen

Foredragsemner med John Harmsen